Tudományos háttér

Ahol a tanulás élmény, a fejlődés pedig természetes

Akárhol is látogatsz el egy Helen Doron órára, ugyanazt fogod látni: boldog, mosolygó gyerekeket, akik önfeledten vesznek részt a játékos feladatokban. A tanulás nálunk nem unalmas kötelezettség, hanem izgalmas felfedezés, ahol a gyerekek aktívan, lelkesen és figyelmesen kapcsolódnak be a tevékenységekbe. Ez a titkunk: életkoruknak megfelelő, szórakoztató feladatok és támogató, bátorító oktatóink, akik minden egyes sikerélményre pozitív visszajelzéssel reagálnak.

A Helen Doron módszer már több mint 40 éve bizonyít – világszerte. A módszertan a pozitív megerősítésre, a biztonságos, szeretetteljes légkörre és a gyerekek természetes kíváncsiságára épül. Így nemcsak nyelvet tanítunk, hanem segítünk kialakítani a tanulás iránti örök kíváncsiságot és belső motivációt. Diákjaink nemcsak tanulnak, hanem megtanulnak tanulni – örömmel és hatékonyan.

Nálunk a gyerekek nemcsak angolul tanulnak meg magabiztosan kommunikálni, hanem fejlődnek az írásban és a matematikában is – mindezt játékos, vidám dalok, zenés-táncos tevékenységek segítségével. A tanulás nálunk nem kényszer, hanem öröm! A zene és mozgás tudományosan igazoltan serkentik az agy fejlődését, támogatják a koncentrációt, és elősegítik a logikai gondolkodás, a nyelvi készségek és a kreativitás kibontakozását.

Olyan környezetet teremtünk, ahol a gyerekek szabadon felfedezhetik önmagukat, és közben játszva tanulnak – mert hisszük, hogy így épülnek az igazi, életre szóló alapok.

Addig is nézz szét a weboldalunkon, és tudj meg minél többet rólunk és a módszerünkről! Kattints a Helen Doron logóra!

A Helen Doron angol programok hatékonysága három magyar város óvodáiban

Dr. Kovács Judit kutatása

A korai nyelvtanulás igazi ajándék – ha jól csináljuk

Kutatásokkal igazoltuk, amit mi nap mint nap tapasztalunk: ha a gyerekek kisgyermekkorban, játékos és aktív módon ismerkednek a nyelvvel, az nemcsak az angoltudásukat fejleszti, hanem pozitívan hat a gondolkodásukra, kreativitásukra és általános értelmi fejlődésükre is. Minél korábban kezdik – és minél élvezetesebb a folyamat – annál könnyebben és természetesebben sajátítják el a nyelvet.

A Helen Doron program különlegessége, hogy minden részletében a gyermekek életkori sajátosságaihoz igazodik. A tananyagot speciálisan képzett, elhivatott tanáraink adják át, akik nemcsak tanítanak, hanem inspirálnak, bátorítanak és valódi kapcsolatot alakítanak ki a gyerekekkel. Így minden adott ahhoz, hogy a kicsik sikerélményekkel telve, magabiztosan induljanak el a nyelvtanulás útján – és közben fejlődjenek testben, lélekben, gondolkodásban is.

Német tudományos kutatás: 97%-os szülői elégedettség a Helen Doron korai angoltanítás programokkal

Heiner Böttger professzor kutatása:

Tudományosan bizonyított siker – amit a szülők és a gyerekek is éreznek

Egy független, Németországban végzett kutatás – melyet az Eichstätt-Ingolstadt Katolikus Egyetem Angol Tanszéke végzett több Helen Doron központban – megerősítette, amit mi már régóta tudunk: a Helen Doron módszer valóban működik.

A gyerekek nemcsak angolul fejlődtek látványosan, hanem sokkal bátrabbá, nyitottabbá és magabiztosabbá váltak – nemcsak nálunk az órákon, hanem az iskolai angolórákon is. A szülők is megerősítették, hogy gyermekük egyre szívesebben szólal meg angolul, és örömmel jár vissza hétről hétre. A kutatás tehát nemcsak számokkal, hanem valódi tapasztalatokkal is alátámasztja: a Helen Doron program többet ad egy idegen nyelvnél – önbizalmat, sikerélményt és szerethető tanulási élményt.

A Helen Doron korai angol módszertanának vizsgálata

A csehországi Masaryk Egyetem Pedagógiai Karának kutatása:

Szakértők által elismert módszer – a gyermekek fejlődéséhez igazítva

Egy átfogó tanulmány részletesen bemutatja a Helen Doron módszert, amelyet világszerte kisgyermekek angol nyelvtanítására használnak. A kutatás alaposan elemzi, hogyan illeszkedik ez a módszer a gyermekek természetes fejlődési üteméhez, és miként veszi figyelembe az életkori sajátosságokat, tanulási stílusokat.

A tanulmány külön kitér a hivatalos tantervekre is, amelyek a Helen Doron program szerves részét képezik, és tudatosan támogatják a gyerekek fokozatos, élményalapú nyelvi fejlődését. A szakterület elismert szakértői egyértelműen pozitívan értékelték a programot: szerintük a Helen Doron módszer jól alkalmazható, korszerű, és valóban támogatja a kisgyermekek hatékony és örömteli tanulását.

A nagyon fiatal tanulók angol tanítása

Dora Rolj Kovačević, Prof. Dr. sc. Višnja Pavičić Takač

Minél korábban, annál könnyebben – élményalapú tanulás mozgással és játékkal

A kutatások egyértelműen kimutatták, hogy a kisgyermekek számára a tanulás akkor a leghatékonyabb, ha az interaktív, játékos és élményszerű. A Helen Doron órákon pontosan ezt nyújtjuk: mozgásos, zenés, kreatív feladatokat, amelyek egyszerre fejlesztik a nyelvi készségeket és tartják fenn a gyerekek érdeklődését.

Tanároként változatos módszerekkel hívjuk életre a tananyagot – legyen szó éneklésről, táncról vagy éppen finommotorikus játékokról, minden tevékenység tudatosan van összehangolva a nyelvi tartalommal. Ez segíti a gyerekeket abban, hogy aktív részesei legyenek a tanulásnak, ne csak hallgatói.

A szakemberek szerint a korai nyelvtanulás különösen fontos, ha cél az anyanyelvi szintű nyelvérzék – főként a kiejtés terén. Bár nincs „egyetlen tökéletes” életkor a kezdésre, az biztos, hogy a gyerekek nyelvtanulási képessége a kor előrehaladtával csökken. Éppen ezért érdemes időben megragadni ezt a fogékony időszakot, amikor a tanulás természetesen és örömtelien történik.

Kutatások szerint a kognitív fejlődés befolyásolja a nyelv elsajátítását és a nyelvi fejlődést is. Ezért a kognitív szempontból érettebb idősebb tanulók kezdetben gyorsabb fejlődést mutatnak, de ez az előny csak rövid távú a fiatalabb tanulókhoz képest. Összegzésként elmondható, hogy további kutatásokra van szükség a fiatal tanulók tanulási folyamatáról és tanulási stílusairól. Kevés tanulmány vizsgálja, hogy milyen hosszú távú hatásai vannak az idegen nyelv korai tanulásának, míg a második nyelv elsajátítását jobban kutatták. A jövőbeni kutatásoknak az életkor szerepére kellene összpontosítaniuk az egyes készségek fejlesztésében, valamint arra, hogyan lehet a legkisebbek számára megfelelő tevékenységekkel idegen nyelvet tanítani.

Idegtudomány és a kétnyelvű agy

Dr. Judy Willis írása

A kétnyelvűség előnyt jelent – nem csak nyelvileg, hanem gondolkodásban is

Minél több nyelvet beszél egy gyermek, annál rugalmasabbá és hatékonyabbá válik az agya. A kutatások és modern agyi képalkotó vizsgálatok (például fMRI) azt mutatják, hogy a kétnyelvű gyerekek agyának azon részei – amelyek a gondolkodásért, döntéshozatalért és fókuszált figyelemért felelősek – sokkal aktívabbak.

Ez nemcsak abban nyilvánul meg, hogy ezek a gyerekek magabiztosabban használják az idegen nyelvet, hanem abban is, hogy jobban tudnak koncentrálni, könnyebben kiszűrik a zavaró tényezőket, gyorsabban hoznak döntéseket, és nyitottabban fogadják a visszajelzéseket. Mindez hatalmas előnyt jelent nemcsak az iskolai életben, hanem az élet minden területén.

A kétnyelvűség tehát valódi „agytréning” – és a Helen Doron módszerrel már egészen kis korban, játszva indulhat ezen az úton a gyermeked.