3532 Views

Segítség, szenzoros a gyerekem!

Lassan végéhez közeledik a tanév és a gyerekek egyre fáradtabbak. Mostanra nem ritka, hogy azok a diákok, akik egész tanévben kiválóan teljesítettek, április-májusban már rosszabb jegyeket kapnak, vagy azonos teljesítmény mellett egyre ingerültebbek és türelmetlenebbek. Ennek oka sokféle lehet: mentális-érzelmi túlterheltség, diagnosztizálatlan tanulási zavar, fel nem ismert szenzoros problémák.

Ha azt gyanítjuk, gyermekünk valamilyen módon akadályozott a tanulásban vagy aggódunk, hogy a felmerülő viselkedéses tünetek már túlmutatnak a “normális” tartományon, ne dugjuk homokba a fejünket! A legtöbbet azzal segíthetünk, ha mielőbb szakemberhez fordulunk, diagnózist kérünk és ha szükséges, speciális módon támogatjuk gyermekünk fejlődését.

A szenzoros integrációs zavar jelentése

A szenzoros integrációs zavar egy neurológiai probléma, mely húsz gyermekből átlagosan hármat érint, így viszonylag gyakorinak tekinthető. Ha gyermekünk szenzoros, idegrendszere nem képes feldolgozni a környezetéből vagy saját szervezetéből érkező látással, hallással, tapintással, szaglással kapcsolatos egyes ingereket. Azaz, ha túl sok inger éri, “túlpörög” és rendkívül nehéz megnyugtatni őt.

A modern ember életstílusa tovább ront a problémán, hiszen hatalmas a zaj, magas az átlagos képernyőidő, a mai gyerekek életmódja pedig egészében véve mozgásszegénynek mondható. Ráadásul már az egészen kicsiknek is napi 6-10 óra a “munkaideje”, amikor reggeltől estig szervezett keretek között, szabályok betartása mellett kell “jól viselkedniük”. A szabad játék, az unatkozás, a semmit sem csinálás manapság luxus, ami hosszú távon azt eredményezi, hogy a mai gyerekek már nem tudják, hogyan kell offline pihenni. Sose kapcsolnak ki, mindig aktívak és tettre készek – ezért az idegrendszerük gyakran túlcsordul.

Mi a jele annak, hogy szenzoros a gyerekem?

A szenzoros integrációs zavar jelei jellemzően már egészen kicsi korban megmutatkoznak. Ezek a tünetek azonban a család számára gyakran nem állnak össze jelzésértékű mutatókká vagy a szülők abban bíznak, hogy a kicsi kinövi azokat. (És erre sok esetben sor is kerül.) Az sem ritka azonban, hogy az évek előrehaladtával a tünetek nem csökkennek, hanem épp ellenkezőleg: a gyerek, aki addig egészen jól kompenzálta saját kilengéseit, kimerül és a csőstül jön a baj.

A szenzoros zavar jele lehet, ha gyerek utálja a szűk ruhákat, nincs jóban a gombokkal, patentokkal, saját anyagában mintás, szúrós ruhadarabokkal, nem szereti, vagy csak bizonyos módon szereti, ha simogatják, a fésülködés, körömvágás kész tortúra az egész családnak. Ha válogatós, ha csak bizonyos ételeket eszik meg, ha gyűlöli, ha maszatos a keze, ha sosem homokozott, ha szelektív a hallása, ha mindent ezerszer kell elmondani neki, ha ő maga is állandóan kiabál, ha nehezen fókuszál, ha zavarják az erős fények vagy a tömeg – esetleg épp ellenkezőleg, már mindenki majd’ megbolondul, de őt még mindig nem zavarja a sok(k) hatás-, érdemes gondolkodóba esnünk.

Tennivalók

A szenzoros integrációs zavarral élő gyerekek támogatásának első és legfontosabb lépése a diagnózis felállítása, melyhez először a háziorvos és rajta keresztül a neurológus szakorvos segítségét érdemes kérnünk. Egy másik lehetséges útvonal az óvodapedagóguson vagy osztályfőnökön keresztül a pedagógia szakszolgálat bevonása. A területileg illetékes szakemberek ugyanis a szülő kérésére is végeznek szűrővizsgálatokat, melynek lezárultával szükség esetén terápiás fejlesztést is biztosítanak az érintett gyerekeknek.

Sok olyan szülő is van, aki nem akarja, hogy “kódolják” a gyerekét. Ha mi is azok közé tartozunk, akik aggódnak, hogy gyermeküket az SNI-kód miatt hátrányos megkülönböztetés éri a közoktatásban, magánorvosi eljárásban kérhetünk szakértői véleményt. Ezekben az esetekben azonban érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen mértékű a probléma! Előfordulhat, hogy gyermekünk számára az SNI-kód valódi megváltást hoz a gyereknek!

Fontos! A Helen Doron oktatóközpontokban integratív nyelvoktatás zajlik. Így, ha a szülők tájékoztatnak minket a gyerekek bármely tanulási és beilleszkedési nehézségeket okozó zavaráról, mi a legjobb tudásunk szerint támogatjuk a családot mind a nyelvtanulásban, mind a közösséghez való csatlakozásban.

Angol nyelvtanulás és szenzorosság

Nyugalom! Attól, hogy egy gyermek idegrendszere éretlenebb az átlagnál, még abszolút képes a nyelvtanulásra! (Sokat segít persze, ha a tanórai és nyelviskolai órák mellett a probléma súlyosságához igazított módszerrel és gyakorisággal a gyermek megfelelő fejlesztő foglalkozáson vesz részt.)

Ahogyan mi segítünk:

  • kiemelt figyelmet fordítunk a gyermek szükségleteire és ha kell, biztosítjuk neki az elvonulás lehetőségét.
  • transzparens módon kommunikálunk a különféle nehézségekről és sosem szégyenítjük meg azokat, akiknek speciális igényei vannak.
  • őszintén hiszünk a sokszínűségben és abban, hogy mindenkinek megvannak a maga erősségei.
  • a szenzoros gyerekek viselhetnek zajszűrős füldugót vagy használhatnak más olyan eszközt, ami támogatja tanulásukat.
  • oktatóink képzéseken vesznek részt, hogy képesek legyenek felismerni az egyes BTM és SNI tüneteket, valamint, hogy hatékonyan segítsék az integrációt.
  • bármikor a gyerekek és a szülők rendelkezésére állunk, ha egy kis plusz figyelemre, meghallgatásra, konzultációra van szükségük.

Mivel a Helen Doron oktatóanyagait, hangfelvételeit a napi rutinba illesztve bármikor meghallgathatjátok, lehetőségetek van arra, hogy a gyermek számára optimális időpontban kerüljön rá sor. Így a szenzoros gyermek képes lesz lépést tartani a többiekkel és az idegrendszer éretlensége a nyelvtanulást nem befolyásolja.

Nálunk minden motivált kisdiák megtanul angolul, mert hisszük, hogy minden gyerekben ott a lehetőség, mi pedig segítünk, hogy a legtöbbet hozhassák ki magukból.

Lassan végéhez közeledik a tanév és a gyerekek egyre fáradtabbak. Mostanra nem ritka, hogy azok a diákok, akik egész tanévben kiválóan teljesítettek, április-májusban már rosszabb jegyeket kapnak, vagy azonos teljesítmény mellett egyre ingerültebbek és türelmetlenebbek. Ennek oka sokféle lehet: mentális-érzelmi túlterheltség, diagnosztizálatlan tanulási zavar, fel nem ismert szenzoros problémák.

Ha azt gyanítjuk, gyermekünk valamilyen módon akadályozott a tanulásban vagy aggódunk, hogy a felmerülő viselkedéses tünetek már túlmutatnak a “normális” tartományon, ne dugjuk homokba a fejünket! A legtöbbet azzal segíthetünk, ha mielőbb szakemberhez fordulunk, diagnózist kérünk és ha szükséges, speciális módon támogatjuk gyermekünk fejlődését.

A szenzoros integrációs zavar jelentése

A szenzoros integrációs zavar egy neurológiai probléma, mely húsz gyermekből átlagosan hármat érint, így viszonylag gyakorinak tekinthető. Ha gyermekünk szenzoros, idegrendszere nem képes feldolgozni a környezetéből vagy saját szervezetéből érkező látással, hallással, tapintással, szaglással kapcsolatos egyes ingereket. Azaz, ha túl sok inger éri, “túlpörög” és rendkívül nehéz megnyugtatni őt.

A modern ember életstílusa tovább ront a problémán, hiszen hatalmas a zaj, magas az átlagos képernyőidő, a mai gyerekek életmódja pedig egészében véve mozgásszegénynek mondható. Ráadásul már az egészen kicsiknek is napi 6-10 óra a “munkaideje”, amikor reggeltől estig szervezett keretek között, szabályok betartása mellett kell “jól viselkedniük”. A szabad játék, az unatkozás, a semmit sem csinálás manapság luxus, ami hosszú távon azt eredményezi, hogy a mai gyerekek már nem tudják, hogyan kell offline pihenni. Sose kapcsolnak ki, mindig aktívak és tettre készek – ezért az idegrendszerük gyakran túlcsordul.

Mi a jele annak, hogy szenzoros a gyerekem?

A szenzoros integrációs zavar jelei jellemzően már egészen kicsi korban megmutatkoznak. Ezek a tünetek azonban a család számára gyakran nem állnak össze jelzésértékű mutatókká vagy a szülők abban bíznak, hogy a kicsi kinövi azokat. (És erre sok esetben sor is kerül.) Az sem ritka azonban, hogy az évek előrehaladtával a tünetek nem csökkennek, hanem épp ellenkezőleg: a gyerek, aki addig egészen jól kompenzálta saját kilengéseit, kimerül és a csőstül jön a baj.

A szenzoros zavar jele lehet, ha

  • a gyerek utálja a szűk ruhákat,
  • nincs jóban a gombokkal, patentokkal, saját anyagában mintás, szúrós ruhadarabokkal,
  • nem szereti, vagy csak bizonyos módon szereti, ha simogatják,
  • a fésülködés, körömvágás kész tortúra az egész családnak,
  • válogatós,
  • csak bizonyos ételeket eszik meg,
  • gyűlöli, ha maszatos a keze,
  • sosem homokozott,
  • szelektív a hallása,
  • mindent ezerszer kell elmondani neki,
  • ő maga is állandóan kiabál,
  • nehezen fókuszál,
  • zavarják az erős fények vagy a tömeg – esetleg épp ellenkezőleg, már mindenki majd’ megbolondul, de őt még mindig nem zavarja a sok(k) hatás-,

érdemes gondolkodóba esnünk.

Tennivalók

A szenzoros integrációs zavarral élő gyerekek támogatásának első és legfontosabb lépése a diagnózis felállítása, melyhez először a háziorvos és rajta keresztül a neurológus szakorvos segítségét érdemes kérnünk. Egy másik lehetséges útvonal az óvodapedagóguson vagy osztályfőnökön keresztül a pedagógia szakszolgálat bevonása. A területileg illetékes szakemberek ugyanis a szülő kérésére is végeznek szűrővizsgálatokat, melynek lezárultával szükség esetén terápiás fejlesztést is biztosítanak az érintett gyerekeknek.

Sok olyan szülő is van, aki nem akarja, hogy “kódolják” a gyerekét. Ha mi is azok közé tartozunk, akik aggódnak, hogy gyermeküket az SNI-kód miatt hátrányos megkülönböztetés éri a közoktatásban, magánorvosi eljárásban kérhetünk szakértői véleményt. Ezekben az esetekben azonban érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen mértékű a probléma! Előfordulhat, hogy gyermekünk számára az SNI-kód valódi megváltást hoz a gyereknek!

Fontos! A Helen Doron oktatóközpontokban integratív nyelvoktatás zajlik. Így, ha a szülők tájékoztatnak minket a gyerekek bármely tanulási és beilleszkedési nehézségeket okozó zavaráról, mi a legjobb tudásunk szerint támogatjuk a családot mind a nyelvtanulásban, mind a közösséghez való csatlakozásban.

Angol nyelvtanulás és szenzorosság

Nyugalom! Attól, hogy egy gyermek idegrendszere éretlenebb az átlagnál, még abszolút képes a nyelvtanulásra! (Sokat segít persze, ha a tanórai és nyelviskolai órák mellett a probléma súlyosságához igazított módszerrel és gyakorisággal a gyermek megfelelő fejlesztő foglalkozáson vesz részt.)

Ahogyan mi segítünk:

  • kiemelt figyelmet fordítunk a gyermek szükségleteire és ha kell, biztosítjuk neki az elvonulás lehetőségét.
  • transzparens módon kommunikálunk a különféle nehézségekről és sosem szégyenítjük meg azokat, akiknek speciális igényei vannak.
  • őszintén hiszünk a sokszínűségben és abban, hogy mindenkinek megvannak a maga erősségei.
  • a szenzoros gyerekek viselhetnek zajszűrős füldugót vagy használhatnak más olyan eszközt, ami támogatja tanulásukat.
  • oktatóink képzéseken vesznek részt, hogy képesek legyenek felismerni az egyes BTM és SNI tüneteket, valamint, hogy hatékonyan segítsék az integrációt.
  • bármikor a gyerekek és a szülők rendelkezésére állunk, ha egy kis plusz figyelemre, meghallgatásra, konzultációra van szükségük.

Mivel a Helen Doron oktatóanyagait, hangfelvételeit a napi rutinba illesztve bármikor meghallgathatjátok, lehetőségetek van arra, hogy a gyermek számára optimális időpontban kerüljön rá sor. Így a szenzoros gyermek képes lesz lépést tartani a többiekkel és az idegrendszer éretlensége a nyelvtanulást nem befolyásolja.

Nálunk minden motivált kisdiák megtanul angolul, mert hisszük, hogy minden gyerekben ott a lehetőség, mi pedig segítünk, hogy a legtöbbet hozhassák ki magukból.

3533 Views

Segítség, szenzoros a gyerekem!

Lassan végéhez közeledik a tanév és a gyerekek egyre fáradtabbak. Mostanra nem ritka, hogy azok a diákok, akik egész tanévben kiválóan teljesítettek, április-májusban már rosszabb jegyeket kapnak, vagy azonos teljesítmény mellett egyre ingerültebbek és türelmetlenebbek. Ennek oka sokféle lehet: mentális-érzelmi túlterheltség, diagnosztizálatlan tanulási zavar, fel nem ismert szenzoros problémák.

Ha azt gyanítjuk, gyermekünk valamilyen módon akadályozott a tanulásban vagy aggódunk, hogy a felmerülő viselkedéses tünetek már túlmutatnak a “normális” tartományon, ne dugjuk homokba a fejünket! A legtöbbet azzal segíthetünk, ha mielőbb szakemberhez fordulunk, diagnózist kérünk és ha szükséges, speciális módon támogatjuk gyermekünk fejlődését.

A szenzoros integrációs zavar jelentése

A szenzoros integrációs zavar egy neurológiai probléma, mely húsz gyermekből átlagosan hármat érint, így viszonylag gyakorinak tekinthető. Ha gyermekünk szenzoros, idegrendszere nem képes feldolgozni a környezetéből vagy saját szervezetéből érkező látással, hallással, tapintással, szaglással kapcsolatos egyes ingereket. Azaz, ha túl sok inger éri, “túlpörög” és rendkívül nehéz megnyugtatni őt.

A modern ember életstílusa tovább ront a problémán, hiszen hatalmas a zaj, magas az átlagos képernyőidő, a mai gyerekek életmódja pedig egészében véve mozgásszegénynek mondható. Ráadásul már az egészen kicsiknek is napi 6-10 óra a “munkaideje”, amikor reggeltől estig szervezett keretek között, szabályok betartása mellett kell “jól viselkedniük”. A szabad játék, az unatkozás, a semmit sem csinálás manapság luxus, ami hosszú távon azt eredményezi, hogy a mai gyerekek már nem tudják, hogyan kell offline pihenni. Sose kapcsolnak ki, mindig aktívak és tettre készek – ezért az idegrendszerük gyakran túlcsordul.

Mi a jele annak, hogy szenzoros a gyerekem?

A szenzoros integrációs zavar jelei jellemzően már egészen kicsi korban megmutatkoznak. Ezek a tünetek azonban a család számára gyakran nem állnak össze jelzésértékű mutatókká vagy a szülők abban bíznak, hogy a kicsi kinövi azokat. (És erre sok esetben sor is kerül.) Az sem ritka azonban, hogy az évek előrehaladtával a tünetek nem csökkennek, hanem épp ellenkezőleg: a gyerek, aki addig egészen jól kompenzálta saját kilengéseit, kimerül és a csőstül jön a baj.

A szenzoros zavar jele lehet, ha gyerek utálja a szűk ruhákat, nincs jóban a gombokkal, patentokkal, saját anyagában mintás, szúrós ruhadarabokkal, nem szereti, vagy csak bizonyos módon szereti, ha simogatják, a fésülködés, körömvágás kész tortúra az egész családnak. Ha válogatós, ha csak bizonyos ételeket eszik meg, ha gyűlöli, ha maszatos a keze, ha sosem homokozott, ha szelektív a hallása, ha mindent ezerszer kell elmondani neki, ha ő maga is állandóan kiabál, ha nehezen fókuszál, ha zavarják az erős fények vagy a tömeg – esetleg épp ellenkezőleg, már mindenki majd’ megbolondul, de őt még mindig nem zavarja a sok(k) hatás-, érdemes gondolkodóba esnünk.

Tennivalók

A szenzoros integrációs zavarral élő gyerekek támogatásának első és legfontosabb lépése a diagnózis felállítása, melyhez először a háziorvos és rajta keresztül a neurológus szakorvos segítségét érdemes kérnünk. Egy másik lehetséges útvonal az óvodapedagóguson vagy osztályfőnökön keresztül a pedagógia szakszolgálat bevonása. A területileg illetékes szakemberek ugyanis a szülő kérésére is végeznek szűrővizsgálatokat, melynek lezárultával szükség esetén terápiás fejlesztést is biztosítanak az érintett gyerekeknek.

Sok olyan szülő is van, aki nem akarja, hogy “kódolják” a gyerekét. Ha mi is azok közé tartozunk, akik aggódnak, hogy gyermeküket az SNI-kód miatt hátrányos megkülönböztetés éri a közoktatásban, magánorvosi eljárásban kérhetünk szakértői véleményt. Ezekben az esetekben azonban érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen mértékű a probléma! Előfordulhat, hogy gyermekünk számára az SNI-kód valódi megváltást hoz a gyereknek!

Fontos! A Helen Doron oktatóközpontokban integratív nyelvoktatás zajlik. Így, ha a szülők tájékoztatnak minket a gyerekek bármely tanulási és beilleszkedési nehézségeket okozó zavaráról, mi a legjobb tudásunk szerint támogatjuk a családot mind a nyelvtanulásban, mind a közösséghez való csatlakozásban.

Angol nyelvtanulás és szenzorosság

Nyugalom! Attól, hogy egy gyermek idegrendszere éretlenebb az átlagnál, még abszolút képes a nyelvtanulásra! (Sokat segít persze, ha a tanórai és nyelviskolai órák mellett a probléma súlyosságához igazított módszerrel és gyakorisággal a gyermek megfelelő fejlesztő foglalkozáson vesz részt.)

Ahogyan mi segítünk:

  • kiemelt figyelmet fordítunk a gyermek szükségleteire és ha kell, biztosítjuk neki az elvonulás lehetőségét.
  • transzparens módon kommunikálunk a különféle nehézségekről és sosem szégyenítjük meg azokat, akiknek speciális igényei vannak.
  • őszintén hiszünk a sokszínűségben és abban, hogy mindenkinek megvannak a maga erősségei.
  • a szenzoros gyerekek viselhetnek zajszűrős füldugót vagy használhatnak más olyan eszközt, ami támogatja tanulásukat.
  • oktatóink képzéseken vesznek részt, hogy képesek legyenek felismerni az egyes BTM és SNI tüneteket, valamint, hogy hatékonyan segítsék az integrációt.
  • bármikor a gyerekek és a szülők rendelkezésére állunk, ha egy kis plusz figyelemre, meghallgatásra, konzultációra van szükségük.

Mivel a Helen Doron oktatóanyagait, hangfelvételeit a napi rutinba illesztve bármikor meghallgathatjátok, lehetőségetek van arra, hogy a gyermek számára optimális időpontban kerüljön rá sor. Így a szenzoros gyermek képes lesz lépést tartani a többiekkel és az idegrendszer éretlensége a nyelvtanulást nem befolyásolja.

Nálunk minden motivált kisdiák megtanul angolul, mert hisszük, hogy minden gyerekben ott a lehetőség, mi pedig segítünk, hogy a legtöbbet hozhassák ki magukból.

Lassan végéhez közeledik a tanév és a gyerekek egyre fáradtabbak. Mostanra nem ritka, hogy azok a diákok, akik egész tanévben kiválóan teljesítettek, április-májusban már rosszabb jegyeket kapnak, vagy azonos teljesítmény mellett egyre ingerültebbek és türelmetlenebbek. Ennek oka sokféle lehet: mentális-érzelmi túlterheltség, diagnosztizálatlan tanulási zavar, fel nem ismert szenzoros problémák.

Ha azt gyanítjuk, gyermekünk valamilyen módon akadályozott a tanulásban vagy aggódunk, hogy a felmerülő viselkedéses tünetek már túlmutatnak a “normális” tartományon, ne dugjuk homokba a fejünket! A legtöbbet azzal segíthetünk, ha mielőbb szakemberhez fordulunk, diagnózist kérünk és ha szükséges, speciális módon támogatjuk gyermekünk fejlődését.

A szenzoros integrációs zavar jelentése

A szenzoros integrációs zavar egy neurológiai probléma, mely húsz gyermekből átlagosan hármat érint, így viszonylag gyakorinak tekinthető. Ha gyermekünk szenzoros, idegrendszere nem képes feldolgozni a környezetéből vagy saját szervezetéből érkező látással, hallással, tapintással, szaglással kapcsolatos egyes ingereket. Azaz, ha túl sok inger éri, “túlpörög” és rendkívül nehéz megnyugtatni őt.

A modern ember életstílusa tovább ront a problémán, hiszen hatalmas a zaj, magas az átlagos képernyőidő, a mai gyerekek életmódja pedig egészében véve mozgásszegénynek mondható. Ráadásul már az egészen kicsiknek is napi 6-10 óra a “munkaideje”, amikor reggeltől estig szervezett keretek között, szabályok betartása mellett kell “jól viselkedniük”. A szabad játék, az unatkozás, a semmit sem csinálás manapság luxus, ami hosszú távon azt eredményezi, hogy a mai gyerekek már nem tudják, hogyan kell offline pihenni. Sose kapcsolnak ki, mindig aktívak és tettre készek – ezért az idegrendszerük gyakran túlcsordul.

Mi a jele annak, hogy szenzoros a gyerekem?

A szenzoros integrációs zavar jelei jellemzően már egészen kicsi korban megmutatkoznak. Ezek a tünetek azonban a család számára gyakran nem állnak össze jelzésértékű mutatókká vagy a szülők abban bíznak, hogy a kicsi kinövi azokat. (És erre sok esetben sor is kerül.) Az sem ritka azonban, hogy az évek előrehaladtával a tünetek nem csökkennek, hanem épp ellenkezőleg: a gyerek, aki addig egészen jól kompenzálta saját kilengéseit, kimerül és a csőstül jön a baj.

A szenzoros zavar jele lehet, ha

  • a gyerek utálja a szűk ruhákat,
  • nincs jóban a gombokkal, patentokkal, saját anyagában mintás, szúrós ruhadarabokkal,
  • nem szereti, vagy csak bizonyos módon szereti, ha simogatják,
  • a fésülködés, körömvágás kész tortúra az egész családnak,
  • válogatós,
  • csak bizonyos ételeket eszik meg,
  • gyűlöli, ha maszatos a keze,
  • sosem homokozott,
  • szelektív a hallása,
  • mindent ezerszer kell elmondani neki,
  • ő maga is állandóan kiabál,
  • nehezen fókuszál,
  • zavarják az erős fények vagy a tömeg – esetleg épp ellenkezőleg, már mindenki majd’ megbolondul, de őt még mindig nem zavarja a sok(k) hatás-,

érdemes gondolkodóba esnünk.

Tennivalók

A szenzoros integrációs zavarral élő gyerekek támogatásának első és legfontosabb lépése a diagnózis felállítása, melyhez először a háziorvos és rajta keresztül a neurológus szakorvos segítségét érdemes kérnünk. Egy másik lehetséges útvonal az óvodapedagóguson vagy osztályfőnökön keresztül a pedagógia szakszolgálat bevonása. A területileg illetékes szakemberek ugyanis a szülő kérésére is végeznek szűrővizsgálatokat, melynek lezárultával szükség esetén terápiás fejlesztést is biztosítanak az érintett gyerekeknek.

Sok olyan szülő is van, aki nem akarja, hogy “kódolják” a gyerekét. Ha mi is azok közé tartozunk, akik aggódnak, hogy gyermeküket az SNI-kód miatt hátrányos megkülönböztetés éri a közoktatásban, magánorvosi eljárásban kérhetünk szakértői véleményt. Ezekben az esetekben azonban érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen mértékű a probléma! Előfordulhat, hogy gyermekünk számára az SNI-kód valódi megváltást hoz a gyereknek!

Fontos! A Helen Doron oktatóközpontokban integratív nyelvoktatás zajlik. Így, ha a szülők tájékoztatnak minket a gyerekek bármely tanulási és beilleszkedési nehézségeket okozó zavaráról, mi a legjobb tudásunk szerint támogatjuk a családot mind a nyelvtanulásban, mind a közösséghez való csatlakozásban.

Angol nyelvtanulás és szenzorosság

Nyugalom! Attól, hogy egy gyermek idegrendszere éretlenebb az átlagnál, még abszolút képes a nyelvtanulásra! (Sokat segít persze, ha a tanórai és nyelviskolai órák mellett a probléma súlyosságához igazított módszerrel és gyakorisággal a gyermek megfelelő fejlesztő foglalkozáson vesz részt.)

Ahogyan mi segítünk:

  • kiemelt figyelmet fordítunk a gyermek szükségleteire és ha kell, biztosítjuk neki az elvonulás lehetőségét.
  • transzparens módon kommunikálunk a különféle nehézségekről és sosem szégyenítjük meg azokat, akiknek speciális igényei vannak.
  • őszintén hiszünk a sokszínűségben és abban, hogy mindenkinek megvannak a maga erősségei.
  • a szenzoros gyerekek viselhetnek zajszűrős füldugót vagy használhatnak más olyan eszközt, ami támogatja tanulásukat.
  • oktatóink képzéseken vesznek részt, hogy képesek legyenek felismerni az egyes BTM és SNI tüneteket, valamint, hogy hatékonyan segítsék az integrációt.
  • bármikor a gyerekek és a szülők rendelkezésére állunk, ha egy kis plusz figyelemre, meghallgatásra, konzultációra van szükségük.

Mivel a Helen Doron oktatóanyagait, hangfelvételeit a napi rutinba illesztve bármikor meghallgathatjátok, lehetőségetek van arra, hogy a gyermek számára optimális időpontban kerüljön rá sor. Így a szenzoros gyermek képes lesz lépést tartani a többiekkel és az idegrendszer éretlensége a nyelvtanulást nem befolyásolja.

Nálunk minden motivált kisdiák megtanul angolul, mert hisszük, hogy minden gyerekben ott a lehetőség, mi pedig segítünk, hogy a legtöbbet hozhassák ki magukból.