553 Views

Miért van szükség a hanganyagok hallgatására?

A Helen Doron oktatóközpontok módszertana rendkívül komplex – sokrétű és gyerekbarát rendszerben gondolkodik a tanulásról. Ennek része a pozitív megerősítés, mint tanulástámogató, személyiségfejlesztő elem. Emellett a hanganyagok rendszeres hallgatása, a szakképzett tanárok biztosítása és állandó edukációja, az egymásra épülő kurzusok rendszere, valamint a spirális oktatás egyaránt a metodika alappillérei.

Noha szakemberként tisztában vagyunk vele, hogy az eredményes nyelvtanuláshoz bizonyos részterületek fejlesztése szükségszerű. Mégis úgy véljük, hogy a nyelvelsajátítás, a szókincsbővítés és a kiejtés-fejlesztés lehet izgalmas, szórakoztató, mókás és élvezetes feladat. A dobozon kívül gondolkodunk, mert szerintünk csak így érdemes.

Hanganyagok nélkül nincs tanulás

Gyereknek lenni kihívás manapság! Napi minimum nyolc óra tanulás, egy-két óra utazás és akkor az edzésekről, barátkozásokról, játszóterezésekről, gyakorlásról, minőségi családi időről nem is beszéltünk! Nyelvet tanulni ugyanakkor csak intenzív napi gyakorlással, odafigyeléssel lehet – elvileg.

Mi olyan áthidaló megoldást szerettünk volna találni az időmenedzsment és a családi logisztika problémáira, amely nemcsak helyettesíti az asztalnál végezhető hagyományos gyakorlófeladatokat, hanem messze felül is múlja őket. Így jöttek létre az első hanganyagok, melyeket a nagy sikerre való tekintettel mind újabbak követtek. A hanganyagok, kisfilmek és klippek sajátossága, hogy a gyerekek indirekt módon, játszva és észrevétlenül gyakorolják a nyelvet.

Mivel a hanganyagok angol anyanyelvi beszélők segítségével, kiváló angol kiejtéssel készülnek, a gyerekek kiejtése, szókincse, nyelvi ritmusérzéke a napi hallgatás során szinte észrevétlenül csiszolódik tovább.

Arra van időnk, amire szeretnénk…?!

Szívesen mondanánk, hogy mindenkinek arra van ideje, amire szeretné, de azt is tudjuk, milyen este tízkor a sötétben a fejünkhöz kapni, amikor elfelejtettünk valamit… A hanganyagok hallgatása azonban nem igényel kizárólagos figyelmet, ezért a normál napi tevékenységünkbe kényelmesen beilleszthető!

Praktikus, ha a hanganyagok hallgatását beépítitek a gyerekek napirendjében és minden nap ugyanakkor szántok rá dedikált időt. Így egyrészt biztosan nem felejtitek le a napi to do listáról, másrészt a gyerekek tudják majd, hol tart a napi program. Ha nektek úgy kényelmes, a hanganyagok lehetnek a reggeli készülődés aláfestői. Hallgathatjátok a kocsiban, amíg suliba, vagy táborba araszoltok, délután edzésre tartotok. Használhatjátok esti mese helyett, vagy délutáni alvás előtt, de akár a napi képernyőidő részeként is.

A legfontosabb, hogy a hanganyagok hallgatása ne maradjon el még a zsúfolt napokon se. Ez az egyik leghatékonyabb módja a tanulásnak és az egyik legjobb megtérülési mutatóval rendelkező befektetés a jövőbe.

Ez történik a hanganyagok hallgatása nélkül

A Helen Doron oktatóközpontokban heti egy alkalommal találkozunk a gyerekekkel, ami lássuk be, nem túl sok. Igaz, akkor mindent megteszünk, aktívan dolgozunk és nagyon jól érezzük magunkat együtt, a hatékony nyelvtanuláshoz a módszer másik fontos alappillére is elengedhetetlen: a rendszeres hanganyag hallgatás.

Enélkül a tanórákon megszerzett tudás nem tud olyan maradandóan beépülni, mélyülni, ezáltal a folyamat megtörik és az egymásra épülő foglalkozások sorában elakadás léphet fel. Ezért olyan fontos, hogy mindig szánjatok időt erre a tevékenységre is, nyáron is ismételjetek. Ne feledjétek, együtt lenni jó, együtt tanulni még jobb!

 

 

 

 

554 Views

Miért van szükség a hanganyagok hallgatására?

A Helen Doron oktatóközpontok módszertana rendkívül komplex – sokrétű és gyerekbarát rendszerben gondolkodik a tanulásról. Ennek része a pozitív megerősítés, mint tanulástámogató, személyiségfejlesztő elem. Emellett a hanganyagok rendszeres hallgatása, a szakképzett tanárok biztosítása és állandó edukációja, az egymásra épülő kurzusok rendszere, valamint a spirális oktatás egyaránt a metodika alappillérei.

Noha szakemberként tisztában vagyunk vele, hogy az eredményes nyelvtanuláshoz bizonyos részterületek fejlesztése szükségszerű. Mégis úgy véljük, hogy a nyelvelsajátítás, a szókincsbővítés és a kiejtés-fejlesztés lehet izgalmas, szórakoztató, mókás és élvezetes feladat. A dobozon kívül gondolkodunk, mert szerintünk csak így érdemes.

Hanganyagok nélkül nincs tanulás

Gyereknek lenni kihívás manapság! Napi minimum nyolc óra tanulás, egy-két óra utazás és akkor az edzésekről, barátkozásokról, játszóterezésekről, gyakorlásról, minőségi családi időről nem is beszéltünk! Nyelvet tanulni ugyanakkor csak intenzív napi gyakorlással, odafigyeléssel lehet – elvileg.

Mi olyan áthidaló megoldást szerettünk volna találni az időmenedzsment és a családi logisztika problémáira, amely nemcsak helyettesíti az asztalnál végezhető hagyományos gyakorlófeladatokat, hanem messze felül is múlja őket. Így jöttek létre az első hanganyagok, melyeket a nagy sikerre való tekintettel mind újabbak követtek. A hanganyagok, kisfilmek és klippek sajátossága, hogy a gyerekek indirekt módon, játszva és észrevétlenül gyakorolják a nyelvet.

Mivel a hanganyagok angol anyanyelvi beszélők segítségével, kiváló angol kiejtéssel készülnek, a gyerekek kiejtése, szókincse, nyelvi ritmusérzéke a napi hallgatás során szinte észrevétlenül csiszolódik tovább.

Arra van időnk, amire szeretnénk…?!

Szívesen mondanánk, hogy mindenkinek arra van ideje, amire szeretné, de azt is tudjuk, milyen este tízkor a sötétben a fejünkhöz kapni, amikor elfelejtettünk valamit… A hanganyagok hallgatása azonban nem igényel kizárólagos figyelmet, ezért a normál napi tevékenységünkbe kényelmesen beilleszthető!

Praktikus, ha a hanganyagok hallgatását beépítitek a gyerekek napirendjében és minden nap ugyanakkor szántok rá dedikált időt. Így egyrészt biztosan nem felejtitek le a napi to do listáról, másrészt a gyerekek tudják majd, hol tart a napi program. Ha nektek úgy kényelmes, a hanganyagok lehetnek a reggeli készülődés aláfestői. Hallgathatjátok a kocsiban, amíg suliba, vagy táborba araszoltok, délután edzésre tartotok. Használhatjátok esti mese helyett, vagy délutáni alvás előtt, de akár a napi képernyőidő részeként is.

A legfontosabb, hogy a hanganyagok hallgatása ne maradjon el még a zsúfolt napokon se. Ez az egyik leghatékonyabb módja a tanulásnak és az egyik legjobb megtérülési mutatóval rendelkező befektetés a jövőbe.

Ez történik a hanganyagok hallgatása nélkül

A Helen Doron oktatóközpontokban heti egy alkalommal találkozunk a gyerekekkel, ami lássuk be, nem túl sok. Igaz, akkor mindent megteszünk, aktívan dolgozunk és nagyon jól érezzük magunkat együtt, a hatékony nyelvtanuláshoz a módszer másik fontos alappillére is elengedhetetlen: a rendszeres hanganyag hallgatás.

Enélkül a tanórákon megszerzett tudás nem tud olyan maradandóan beépülni, mélyülni, ezáltal a folyamat megtörik és az egymásra épülő foglalkozások sorában elakadás léphet fel. Ezért olyan fontos, hogy mindig szánjatok időt erre a tevékenységre is, nyáron is ismételjetek. Ne feledjétek, együtt lenni jó, együtt tanulni még jobb!