1052 Views

Bébit senki sem ültetheti a sarokba!

– avagy a nyelvtanulást nem lehet túl korán kezdeni

A gyerekeknek megvan az a csodálatos képessége, hogy számukra minden természetes. Könnyen adaptálódnak, rugalmasak és bármit képesek be-, illetve elfogadni, amivel csak találkoznak. Ezért nem látják különbözőnek a más rasszba tartozó vagy éppen sérült társaikat, és ezért sokkal ügyesebbek a nyelvtanulásban is. Nem tudják és nem is érdekli őket, hogy lehetne másként!

Délutáni tea angol keksszel és anyatejjel

Tudtad, hogy egy gyermek a születése pillanatában bármely nyelv elsajátítására képes? Nincsenek egyéni, nyelv- vagy nemzetspecifikus szervi eltérések az újszülöttek között. Az egyes nyelvterületekre jellemző eltérésekből fakadó dialektusok és a tökéletlen kiejtés a korai nyelvoktatás megkezdésével elkerülhetők, vagy minimalizálhatók.

A Helen Doron módszer hatékonyságát többévtizedes tapasztalat, többezer nyelvvizsga és számos magabiztos és sikeres felnőtt – egykori diákjaink – bizonyítja, a szülők egy része mégis nagyon szkeptikus. „Először tanuljon meg a gyerek magyarul, aztán jöhet az angol!”- mondják és értjük az emögött megbúvó megannyi érzést, egykori negatív sajátélményt és gondolatot.

Csakhogy épp ez a lényeg! Az elsőként tanult nyelv sajátos hangképzési metódusai alakítják a hangképzőszerveket, ennek következtében pedig később más nyelveket kevésbé pontosan tudnak majd megszólaltani a gyerekek. Ezért célszerű az anyanyelvvel párhuzamosan, szakértői támogatás bevonásával megkezdeni az idegen nyelvekkel való ismerkedést.

Babaangol és angol ovisoknak: a legjobb választás

A gyerekek agya olyan, mint a szivacs és tudásszomjunk kielégíthetetlen szomjúság. Szülő legyen a talpán, aki a rengeteg miértre, hogyanra és micsodára válaszolni tud. Aki énekelte már századszorra a János bácsi a tanyán-t, vagy az Icipici pókot, pontosan tudja, hogy a kicsik az ismétlésben megnyugvásra, tájékozódási pontra és ismerősségre lelnek. Nemhogy nem unják meg, az „Ez már tényleg az utolsó, de komolyan!” után ezredszerre is újra kérik a kedvenc mondókát vagy dalocskát.

A babaangol foglalkozásokon és az ovis angol óráinkon is éppen erre alapozunk. Oktatóink a gyerekekhez kizárólag angol nyelven beszélnek, mert hisszük és tapasztaljuk, hogy a gyerekek megértési szándéka rendkívül erős. Őket nem kötik az „így szoktuk” és a „mit fognak gondolni” típusú önvédelmi mechanizmusok, ezért nem állnak le problémázni az idegen nyelv megjelenésén. Nem jönnek zavarba, nem lesznek feszültek vagy bátortalanabbak, mint annak előtte. Hozzá vannak szokva, hogy nem értik tartalmilag pontosan a felnőttek feléjük küldött üzeneteit. A szavakat kontextusban, helyzetre vonatkoztatottan tanulják. Idővel magyarul sem okoz nekik gondot, hogy a labdát laszti, foci, vagy pattogós szavakkal illetve is dekódolni tudják, úgy az angol szavakat is gyorsan kötik valós jelentésükhöz.

A módszer sajátossága és hatékonyságának kulcsa emellett az, hogy a hagyományos iskolai oktatással szemben mi nem teszünk hatalmas terheket a szülőkre. Nincsenek kötelező és unalmas feladatok, kizárólag az értékes, közös időtöltésbe épített szórakoztató elemek, dalok és mesék, melyeket a gyerekek élvezettel sajátítanak el.

Minőségi idő anyának és a babának

Minden édesanya életében eljön az a pont, amikor úgy dönt, ideje gyermekének – és önmagának – társaságot keresnie. Úgy érzi, muszáj valamilyen közösségi aktivitásban részt venniük, ahol a gyerkőc más babák társaságában ismerkedhet a szociális helyzetek sajátosságaival. Ahol a kicsi kortárs közegben lehet és anyának is lehetősége nyílik új ismeretek elsajátítására, új emberek megismerésére.

A Helen Doron English foglalkozássorozat heti egy-két alkalommal várja a babákat és mamákat, ahol a kicsik az angol nyelvet ismerik meg. Továbbá a közös zenés-mozgásos élmények hatására, mintegy járulékos előnyként, fejlődik kéz-szem koordinációjuk, mozgáskultúrájuk, percepciós és kognitív készségeik. Eközben az édesanyáknak is alkalma nyílik arra, hogy csoportban is megismerjék kisbabájuk működését. Emellett maguk is támogató, hasonló értékrendű szülői közösségre leljenek a többi tanfolyamra járó anyuka- apuka személyében.

1053 Views

Bébit senki sem ültetheti a sarokba!

– avagy a nyelvtanulást nem lehet túl korán kezdeni

A gyerekeknek megvan az a csodálatos képessége, hogy számukra minden természetes. Könnyen adaptálódnak, rugalmasak és bármit képesek be-, illetve elfogadni, amivel csak találkoznak. Ezért nem látják különbözőnek a más rasszba tartozó vagy éppen sérült társaikat, és ezért sokkal ügyesebbek a nyelvtanulásban is. Nem tudják és nem is érdekli őket, hogy lehetne másként!

Délutáni tea angol keksszel és anyatejjel

Tudtad, hogy egy gyermek a születése pillanatában bármely nyelv elsajátítására képes? Nincsenek egyéni, nyelv- vagy nemzetspecifikus szervi eltérések az újszülöttek között. Az egyes nyelvterületekre jellemző eltérésekből fakadó dialektusok és a tökéletlen kiejtés a korai nyelvoktatás megkezdésével elkerülhetők, vagy minimalizálhatók.

A Helen Doron módszer hatékonyságát többévtizedes tapasztalat, többezer nyelvvizsga és számos magabiztos és sikeres felnőtt – egykori diákjaink – bizonyítja, a szülők egy része mégis nagyon szkeptikus. „Először tanuljon meg a gyerek magyarul, aztán jöhet az angol!”- mondják és értjük az emögött megbúvó megannyi érzést, egykori negatív sajátélményt és gondolatot.

Csakhogy épp ez a lényeg! Az elsőként tanult nyelv sajátos hangképzési metódusai alakítják a hangképzőszerveket, ennek következtében pedig később más nyelveket kevésbé pontosan tudnak majd megszólaltani a gyerekek. Ezért célszerű az anyanyelvvel párhuzamosan, szakértői támogatás bevonásával megkezdeni az idegen nyelvekkel való ismerkedést.

Babaangol és angol ovisoknak: a legjobb választás

A gyerekek agya olyan, mint a szivacs és tudásszomjunk kielégíthetetlen szomjúság. Szülő legyen a talpán, aki a rengeteg miértre, hogyanra és micsodára válaszolni tud. Aki énekelte már századszorra a János bácsi a tanyán-t, vagy az Icipici pókot, pontosan tudja, hogy a kicsik az ismétlésben megnyugvásra, tájékozódási pontra és ismerősségre lelnek. Nemhogy nem unják meg, az „Ez már tényleg az utolsó, de komolyan!” után ezredszerre is újra kérik a kedvenc mondókát vagy dalocskát.

A babaangol foglalkozásokon és az ovis angol óráinkon is éppen erre alapozunk. Oktatóink a gyerekekhez kizárólag angol nyelven beszélnek, mert hisszük és tapasztaljuk, hogy a gyerekek megértési szándéka rendkívül erős. Őket nem kötik az „így szoktuk” és a „mit fognak gondolni” típusú önvédelmi mechanizmusok, ezért nem állnak le problémázni az idegen nyelv megjelenésén. Nem jönnek zavarba, nem lesznek feszültek vagy bátortalanabbak, mint annak előtte. Hozzá vannak szokva, hogy nem értik tartalmilag pontosan a felnőttek feléjük küldött üzeneteit. A szavakat kontextusban, helyzetre vonatkoztatottan tanulják. Idővel magyarul sem okoz nekik gondot, hogy a labdát laszti, foci, vagy pattogós szavakkal illetve is dekódolni tudják, úgy az angol szavakat is gyorsan kötik valós jelentésükhöz.

A módszer sajátossága és hatékonyságának kulcsa emellett az, hogy a hagyományos iskolai oktatással szemben mi nem teszünk hatalmas terheket a szülőkre. Nincsenek kötelező és unalmas feladatok, kizárólag az értékes, közös időtöltésbe épített szórakoztató elemek, dalok és mesék, melyeket a gyerekek élvezettel sajátítanak el.

Minőségi idő anyának és a babának

Minden édesanya életében eljön az a pont, amikor úgy dönt, ideje gyermekének – és önmagának – társaságot keresnie. Úgy érzi, muszáj valamilyen közösségi aktivitásban részt venniük, ahol a gyerkőc más babák társaságában ismerkedhet a szociális helyzetek sajátosságaival. Ahol a kicsi kortárs közegben lehet és anyának is lehetősége nyílik új ismeretek elsajátítására, új emberek megismerésére.

A Helen Doron English foglalkozássorozat heti egy-két alkalommal várja a babákat és mamákat, ahol a kicsik az angol nyelvet ismerik meg. Továbbá a közös zenés-mozgásos élmények hatására, mintegy járulékos előnyként, fejlődik kéz-szem koordinációjuk, mozgáskultúrájuk, percepciós és kognitív készségeik. Eközben az édesanyáknak is alkalma nyílik arra, hogy csoportban is megismerjék kisbabájuk működését. Emellett maguk is támogató, hasonló értékrendű szülői közösségre leljenek a többi tanfolyamra járó anyuka- apuka személyében.