Angol nyelvvizsga nyolcévesen? Ma már mindenki számára teljesen nyilvánvaló, hogy az angol nyelvvizsga egyszerűen elengedhetetlen. Noha az egyetemi felvételinek a korábbiaktól eltérően jelenleg nem feltétele, plusz pontokat ér a felvételi eljárás során. Azok pedig, akik egyetemi tanulmányaik végére sem rendelkeznek legalább egy – egyes szakok esetében két – nyelvvizsgával, diplomájukat sem vehetik át. De vajon mikor induljon a felkészülés a nyelvvizsgára? Van-e értelme akár már kisgyermekkorban angol nyelvvizsgán részt venni? Ez alkalommal ezt a kérdést járjuk körbe! Angol nyelvvizsga Helen Doron-módra A Helen Doron oktatóközpontok diákjait már az első percben csak kizárólag angolul szólítjuk meg, és arra törekszünk, hogy ők is minél korábban vegyék használatba az angol nyelvet. Később, miután tanulóink anyanyelvi írás- és olvasáskészsége kialakult, a hallás utáni nyelvtanulás további tananyagokkal egészül ki. Így a legtöbb nyolcéves diákunk év végén már részt vesz a „házon belüli” nyelvvizsga folyamatában. Ez az angol nyelvvizsga természetesen nem azonos az államilag elismert, hivatalos megmérettetéssel. Mi mindig szeretettel, elfogadással és támogatással, mosolyogva fogadjuk a gyerekeket, vizsgánk mégis sokban hasonlít a „nagyok” vizsgahelyzetére. Miért van szükség angol nyelvvizsga felkészülésre már alsó tagozatban is? A legtöbb szülő először meglepődve tapasztalja, hogy a Helen Doron oktatóközpontokban már az alsó tagozatos gyerekek is évről évre nyelvvizsga-szituációkban találják magukat. Számos előnye van azonban annak, ha a gyerekek az angol nyelvvizsga helyzetet korán megtapasztalják. Íme közülük a legszembetűnőbbek: A gyerekkori nyelvvizsga ugyan „csak” szituációs játék, mégis segít leszámolni a debilizáló szorongás rémével. A debilizáló szorongás elnevezést kevesen ismerik, magát az érzelmi-mentális állapotot azonban annál többen. Ez az pillanatnyi „agyfagyás” vagy bénultság, ami stresszhelyzetekben, vizsgaszituációkban, és más, figyelemgazdag helyzetekben tör ránk – és aminek hatására meglévő tudással is hajlamosak vagyunk hetet-havat összehordani. Azok a gyerekek, akik már korán és rendszeresen élnek meg vizsgahelyzeteket, megtapasztalják a stresszhelyzetekkel járó érzelmi-fiziológiás változásokat, és megtanulják kezelni őket. Így mire élesben mérettetik meg magukat, könnyedén veszik az akadályokat. A tanulás tanulása tantárgy hiányzik az állami oktatásból, de jelen van a Helen Doron-módszerrel angolt tanuló diákok életében. A sikeres tudáselsajátításhoz nem elég a memória vagy a szorgalom. Szükség van tervezésre, időmenedzsmentre, tanulási stratégiákra és technikákra, kivonatolásra és jegyzetelésre, melyet a gyerekek általában csak a középiskolás korukban sajátítanak el. A tanulás módszertana azonban már jóval korábban, tudatosan is elsajátítható! Nyelvvizsgáink ösztönzik a gyerekeket ezen készségek és képességek elsajátítására, valamint a tudatos tanulási folyamatok kialakítására, már jóval azelőtt, hogy tudásukról valódi vizsgahelyzetekben kellene számot adniuk. A nyelvvizsgák segítségével tiszta képet kapunk az angol nyelvtudás aktuális szintjéről. A Helen Doron oktatóközpontokban végzett munkánk eredményességéről és a gyermekek fejlődésének üteméről nyelvvizsgáink pontos képet adnak. Így fontos stratégiai döntéseket hozhatunk meg a kiváló angol nyelvtudás elsajátítása érdekében, a szülők pedig megnyugszanak, hiszen tudják: jól döntöttek. A nyelvvizsga eredménye motiválja a diákot és a tanárt egyaránt. Ha nem a remélt eredménnyel zárul a megmérettetés, diákjaink többnyire csalódnak. Ugyanakkor tudják, hogy mellettük és értük vagyunk. Ha azonban – és többnyire így van – az angol nyelvvizsga jól sikerül, a diákok szinte szárnyakat kapnak az örömtől. Így vagy úgy, mi mindig arra törekszünk, hogy diákjaink hónapról hónapra, évről évre magabiztosabbak, eredményesebbek és boldogabbak legyenek. Sikeres angol nyelvvizsga 14 évesen? Igen! Azok a diákok, akik már nyolcéves koruktól rendszeresen vesznek részt nyelvvizsgáinkon, a nyolcadik osztály végére rendszerint készen állnak a középfokú angol nyelvvizsga megszerzésére. Addigra ugyanis már szereztek akkora tudást és akkora vizsgarutint, hogy könnyedén legyűrjék ezt az akadályt. Ez egyben azt is jelenti, hogy a középiskolában egy harmadik vagy negyedik nyelv elsajátítására, sportra, vagy időigényes hobbira is marad idejük. Semmiben sem kell kompromisszumot kötniük, hiszen a világ már a lábuk előtt hever!
Angol nyelvvizsga nyolcévesen? Ma már mindenki számára teljesen nyilvánvaló, hogy az angol nyelvvizsga egyszerűen elengedhetetlen. Noha az egyetemi felvételinek a korábbiaktól eltérően jelenleg nem feltétele, plusz pontokat ér a felvételi eljárás során. Azok pedig, akik egyetemi tanulmányaik végére sem rendelkeznek legalább egy – egyes szakok esetében két – nyelvvizsgával, diplomájukat sem vehetik át. De vajon mikor induljon a felkészülés a nyelvvizsgára? Van-e értelme akár már kisgyermekkorban angol nyelvvizsgán részt venni? Ez alkalommal ezt a kérdést járjuk körbe! Angol nyelvvizsga Helen Doron-módra A Helen Doron oktatóközpontok diákjait már az első percben csak kizárólag angolul szólítjuk meg, és arra törekszünk, hogy ők is minél korábban vegyék használatba az angol nyelvet. Később, miután tanulóink anyanyelvi írás- és olvasáskészsége kialakult, a hallás utáni nyelvtanulás további tananyagokkal egészül ki. Így a legtöbb nyolcéves diákunk év végén már részt vesz a „házon belüli” nyelvvizsga folyamatában. Ez az angol nyelvvizsga természetesen nem azonos az államilag elismert, hivatalos megmérettetéssel. Mi mindig szeretettel, elfogadással és támogatással, mosolyogva fogadjuk a gyerekeket, vizsgánk mégis sokban hasonlít a „nagyok” vizsgahelyzetére. Miért van szükség angol nyelvvizsga felkészülésre már alsó tagozatban is? A legtöbb szülő először meglepődve tapasztalja, hogy a Helen Doron oktatóközpontokban már az alsó tagozatos gyerekek is évről évre nyelvvizsga-szituációkban találják magukat. Számos előnye van azonban annak, ha a gyerekek az angol nyelvvizsga helyzetet korán megtapasztalják. Íme közülük a legszembetűnőbbek: A gyerekkori nyelvvizsga ugyan „csak” szituációs játék, mégis segít leszámolni a debilizáló szorongás rémével. A debilizáló szorongás elnevezést kevesen ismerik, magát az érzelmi-mentális állapotot azonban annál többen. Ez az pillanatnyi „agyfagyás” vagy bénultság, ami stresszhelyzetekben, vizsgaszituációkban, és más, figyelemgazdag helyzetekben tör ránk – és aminek hatására meglévő tudással is hajlamosak vagyunk hetet-havat összehordani. Azok a gyerekek, akik már korán és rendszeresen élnek meg vizsgahelyzeteket, megtapasztalják a stresszhelyzetekkel járó érzelmi-fiziológiás változásokat, és megtanulják kezelni őket. Így mire élesben mérettetik meg magukat, könnyedén veszik az akadályokat. A tanulás tanulása tantárgy hiányzik az állami oktatásból, de jelen van a Helen Doron-módszerrel angolt tanuló diákok életében. A sikeres tudáselsajátításhoz nem elég a memória vagy a szorgalom. Szükség van tervezésre, időmenedzsmentre, tanulási stratégiákra és technikákra, kivonatolásra és jegyzetelésre, melyet a gyerekek általában csak a középiskolás korukban sajátítanak el. A tanulás módszertana azonban már jóval korábban, tudatosan is elsajátítható! Nyelvvizsgáink ösztönzik a gyerekeket ezen készségek és képességek elsajátítására, valamint a tudatos tanulási folyamatok kialakítására, már jóval azelőtt, hogy tudásukról valódi vizsgahelyzetekben kellene számot adniuk. A nyelvvizsgák segítségével tiszta képet kapunk az angol nyelvtudás aktuális szintjéről. A Helen Doron oktatóközpontokban végzett munkánk eredményességéről és a gyermekek fejlődésének üteméről nyelvvizsgáink pontos képet adnak. Így fontos stratégiai döntéseket hozhatunk meg a kiváló angol nyelvtudás elsajátítása érdekében, a szülők pedig megnyugszanak, hiszen tudják: jól döntöttek. A nyelvvizsga eredménye motiválja a diákot és a tanárt egyaránt. Ha nem a remélt eredménnyel zárul a megmérettetés, diákjaink többnyire csalódnak. Ugyanakkor tudják, hogy mellettük és értük vagyunk. Ha azonban – és többnyire így van – az angol nyelvvizsga jól sikerül, a diákok szinte szárnyakat kapnak az örömtől. Így vagy úgy, mi mindig arra törekszünk, hogy diákjaink hónapról hónapra, évről évre magabiztosabbak, eredményesebbek és boldogabbak legyenek. Sikeres angol nyelvvizsga 14 évesen? Igen! Azok a diákok, akik már nyolcéves koruktól rendszeresen vesznek részt nyelvvizsgáinkon, a nyolcadik osztály végére rendszerint készen állnak a középfokú angol nyelvvizsga megszerzésére. Addigra ugyanis már szereztek akkora tudást és akkora vizsgarutint, hogy könnyedén legyűrjék ezt az akadályt. Ez egyben azt is jelenti, hogy a középiskolában egy harmadik vagy negyedik nyelv elsajátítására, sportra, vagy időigényes hobbira is marad idejük. Semmiben sem kell kompromisszumot kötniük, hiszen a világ már a lábuk előtt hever!