Segítség, szenzoros a gyerekem! Lassan végéhez közeledik a tanév és a gyerekek egyre fáradtabbak. Mostanra nem ritka, hogy azok a diákok, akik egész tanévben kiválóan teljesítettek, április-májusban már rosszabb jegyeket kapnak, vagy azonos teljesítmény mellett egyre ingerültebbek és türelmetlenebbek. Ennek oka sokféle lehet: mentális-érzelmi túlterheltség, diagnosztizálatlan tanulási zavar, fel nem ismert szenzoros problémák. Ha azt gyanítjuk, gyermekünk valamilyen módon akadályozott a tanulásban vagy aggódunk, hogy a felmerülő viselkedéses tünetek már túlmutatnak a “normális” tartományon, ne dugjuk homokba a fejünket! A legtöbbet azzal segíthetünk, ha mielőbb szakemberhez fordulunk, diagnózist kérünk és ha szükséges, speciális módon támogatjuk gyermekünk fejlődését. A szenzoros integrációs zavar jelentése A szenzoros integrációs zavar egy neurológiai probléma, mely húsz gyermekből átlagosan hármat érint, így viszonylag gyakorinak tekinthető. Ha gyermekünk szenzoros, idegrendszere nem képes feldolgozni a környezetéből vagy saját szervezetéből érkező látással, hallással, tapintással, szaglással kapcsolatos egyes ingereket. Azaz, ha túl sok inger éri, “túlpörög” és rendkívül nehéz megnyugtatni őt. A modern ember életstílusa tovább ront a problémán, hiszen hatalmas a zaj, magas az átlagos képernyőidő, a mai gyerekek életmódja pedig egészében véve mozgásszegénynek mondható. Ráadásul már az egészen kicsiknek is napi 6-10 óra a “munkaideje”, amikor reggeltől estig szervezett keretek között, szabályok betartása mellett kell “jól viselkedniük”. A szabad játék, az unatkozás, a semmit sem csinálás manapság luxus, ami hosszú távon azt eredményezi, hogy a mai gyerekek már nem tudják, hogyan kell offline pihenni. Sose kapcsolnak ki, mindig aktívak és tettre készek – ezért az idegrendszerük gyakran túlcsordul. Mi a jele annak, hogy szenzoros a gyerekem? A szenzoros integrációs zavar jelei jellemzően már egészen kicsi korban megmutatkoznak. Ezek a tünetek azonban a család számára gyakran nem állnak össze jelzésértékű mutatókká vagy a szülők abban bíznak, hogy a kicsi kinövi azokat. (És erre sok esetben sor is kerül.) Az sem ritka azonban, hogy az évek előrehaladtával a tünetek nem csökkennek, hanem épp ellenkezőleg: a gyerek, aki addig egészen jól kompenzálta saját kilengéseit, kimerül és a csőstül jön a baj. A szenzoros zavar jele lehet, ha gyerek utálja a szűk ruhákat, nincs jóban a gombokkal, patentokkal, saját anyagában mintás, szúrós ruhadarabokkal, nem szereti, vagy csak bizonyos módon szereti, ha simogatják, a fésülködés, körömvágás kész tortúra az egész családnak. Ha válogatós, ha csak bizonyos ételeket eszik meg, ha gyűlöli, ha maszatos a keze, ha sosem homokozott, ha szelektív a hallása, ha mindent ezerszer kell elmondani neki, ha ő maga is állandóan kiabál, ha nehezen fókuszál, ha zavarják az erős fények vagy a tömeg – esetleg épp ellenkezőleg, már mindenki majd’ megbolondul, de őt még mindig nem zavarja a sok(k) hatás-, érdemes gondolkodóba esnünk. Tennivalók A szenzoros integrációs zavarral élő gyerekek támogatásának első és legfontosabb lépése a diagnózis felállítása, melyhez először a háziorvos és rajta keresztül a neurológus szakorvos segítségét érdemes kérnünk. Egy másik lehetséges útvonal az óvodapedagóguson vagy osztályfőnökön keresztül a pedagógia szakszolgálat bevonása. A területileg illetékes szakemberek ugyanis a szülő kérésére is végeznek szűrővizsgálatokat, melynek lezárultával szükség esetén terápiás fejlesztést is biztosítanak az érintett gyerekeknek. Sok olyan szülő is van, aki nem akarja, hogy “kódolják” a gyerekét. Ha mi is azok közé tartozunk, akik aggódnak, hogy gyermeküket az SNI-kód miatt hátrányos megkülönböztetés éri a közoktatásban, magánorvosi eljárásban kérhetünk szakértői véleményt. Ezekben az esetekben azonban érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen mértékű a probléma! Előfordulhat, hogy gyermekünk számára az SNI-kód valódi megváltást hoz a gyereknek! Fontos! A Helen Doron oktatóközpontokban integratív nyelvoktatás zajlik. Így, ha a szülők tájékoztatnak minket a gyerekek bármely tanulási és beilleszkedési nehézségeket okozó zavaráról, mi a legjobb tudásunk szerint támogatjuk a családot mind a nyelvtanulásban, mind a közösséghez való csatlakozásban. Angol nyelvtanulás és szenzorosság Nyugalom! Attól, hogy egy gyermek idegrendszere éretlenebb az átlagnál, még abszolút képes a nyelvtanulásra! (Sokat segít persze, ha a tanórai és nyelviskolai órák mellett a probléma súlyosságához igazított módszerrel és gyakorisággal a gyermek megfelelő fejlesztő foglalkozáson vesz részt.) Ahogyan mi segítünk: kiemelt figyelmet fordítunk a gyermek szükségleteire és ha kell, biztosítjuk neki az elvonulás lehetőségét. transzparens módon kommunikálunk a különféle nehézségekről és sosem szégyenítjük meg azokat, akiknek speciális igényei vannak. őszintén hiszünk a sokszínűségben és abban, hogy mindenkinek megvannak a maga erősségei. a szenzoros gyerekek viselhetnek zajszűrős füldugót vagy használhatnak más olyan eszközt, ami támogatja tanulásukat. oktatóink képzéseken vesznek részt, hogy képesek legyenek felismerni az egyes BTM és SNI tüneteket, valamint, hogy hatékonyan segítsék az integrációt. bármikor a gyerekek és a szülők rendelkezésére állunk, ha egy kis plusz figyelemre, meghallgatásra, konzultációra van szükségük. Mivel a Helen Doron oktatóanyagait, hangfelvételeit a napi rutinba illesztve bármikor meghallgathatjátok, lehetőségetek van arra, hogy a gyermek számára optimális időpontban kerüljön rá sor. Így a szenzoros gyermek képes lesz lépést tartani a többiekkel és az idegrendszer éretlensége a nyelvtanulást nem befolyásolja. Nálunk minden motivált kisdiák megtanul angolul, mert hisszük, hogy minden gyerekben ott a lehetőség, mi pedig segítünk, hogy a legtöbbet hozhassák ki magukból. Lassan végéhez közeledik a tanév és a gyerekek egyre fáradtabbak. Mostanra nem ritka, hogy azok a diákok, akik egész tanévben kiválóan teljesítettek, április-májusban már rosszabb jegyeket kapnak, vagy azonos teljesítmény mellett egyre ingerültebbek és türelmetlenebbek. Ennek oka sokféle lehet: mentális-érzelmi túlterheltség, diagnosztizálatlan tanulási zavar, fel nem ismert szenzoros problémák. Ha azt gyanítjuk, gyermekünk valamilyen módon akadályozott a tanulásban vagy aggódunk, hogy a felmerülő viselkedéses tünetek már túlmutatnak a “normális” tartományon, ne dugjuk homokba a fejünket! A legtöbbet azzal segíthetünk, ha mielőbb szakemberhez fordulunk, diagnózist kérünk és ha szükséges, speciális módon támogatjuk gyermekünk fejlődését. A szenzoros integrációs zavar jelentése A szenzoros integrációs zavar egy neurológiai probléma, mely húsz gyermekből átlagosan hármat érint, így viszonylag gyakorinak tekinthető. Ha gyermekünk szenzoros, idegrendszere nem képes feldolgozni a környezetéből vagy saját szervezetéből érkező látással, hallással, tapintással, szaglással kapcsolatos egyes ingereket. Azaz, ha túl sok inger éri, “túlpörög” és rendkívül nehéz megnyugtatni őt. A modern ember életstílusa tovább ront a problémán, hiszen hatalmas a zaj, magas az átlagos képernyőidő, a mai gyerekek életmódja pedig egészében véve mozgásszegénynek mondható. Ráadásul már az egészen kicsiknek is napi 6-10 óra a “munkaideje”, amikor reggeltől estig szervezett keretek között, szabályok betartása mellett kell “jól viselkedniük”. A szabad játék, az unatkozás, a semmit sem csinálás manapság luxus, ami hosszú távon azt eredményezi, hogy a mai gyerekek már nem tudják, hogyan kell offline pihenni. Sose kapcsolnak ki, mindig aktívak és tettre készek – ezért az idegrendszerük gyakran túlcsordul. Mi a jele annak, hogy szenzoros a gyerekem? A szenzoros integrációs zavar jelei jellemzően már egészen kicsi korban megmutatkoznak. Ezek a tünetek azonban a család számára gyakran nem állnak össze jelzésértékű mutatókká vagy a szülők abban bíznak, hogy a kicsi kinövi azokat. (És erre sok esetben sor is kerül.) Az sem ritka azonban, hogy az évek előrehaladtával a tünetek nem csökkennek, hanem épp ellenkezőleg: a gyerek, aki addig egészen jól kompenzálta saját kilengéseit, kimerül és a csőstül jön a baj. A szenzoros zavar jele lehet, ha a gyerek utálja a szűk ruhákat, nincs jóban a gombokkal, patentokkal, saját anyagában mintás, szúrós ruhadarabokkal, nem szereti, vagy csak bizonyos módon szereti, ha simogatják, a fésülködés, körömvágás kész tortúra az egész családnak, válogatós, csak bizonyos ételeket eszik meg, gyűlöli, ha maszatos a keze, sosem homokozott, szelektív a hallása, mindent ezerszer kell elmondani neki, ő maga is állandóan kiabál, nehezen fókuszál, zavarják az erős fények vagy a tömeg – esetleg épp ellenkezőleg, már mindenki majd’ megbolondul, de őt még mindig nem zavarja a sok(k) hatás-, érdemes gondolkodóba esnünk. Tennivalók A szenzoros integrációs zavarral élő gyerekek támogatásának első és legfontosabb lépése a diagnózis felállítása, melyhez először a háziorvos és rajta keresztül a neurológus szakorvos segítségét érdemes kérnünk. Egy másik lehetséges útvonal az óvodapedagóguson vagy osztályfőnökön keresztül a pedagógia szakszolgálat bevonása. A területileg illetékes szakemberek ugyanis a szülő kérésére is végeznek szűrővizsgálatokat, melynek lezárultával szükség esetén terápiás fejlesztést is biztosítanak az érintett gyerekeknek. Sok olyan szülő is van, aki nem akarja, hogy “kódolják” a gyerekét. Ha mi is azok közé tartozunk, akik aggódnak, hogy gyermeküket az SNI-kód miatt hátrányos megkülönböztetés éri a közoktatásban, magánorvosi eljárásban kérhetünk szakértői véleményt. Ezekben az esetekben azonban érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen mértékű a probléma! Előfordulhat, hogy gyermekünk számára az SNI-kód valódi megváltást hoz a gyereknek! Fontos! A Helen Doron oktatóközpontokban integratív nyelvoktatás zajlik. Így, ha a szülők tájékoztatnak minket a gyerekek bármely tanulási és beilleszkedési nehézségeket okozó zavaráról, mi a legjobb tudásunk szerint támogatjuk a családot mind a nyelvtanulásban, mind a közösséghez való csatlakozásban. Angol nyelvtanulás és szenzorosság Nyugalom! Attól, hogy egy gyermek idegrendszere éretlenebb az átlagnál, még abszolút képes a nyelvtanulásra! (Sokat segít persze, ha a tanórai és nyelviskolai órák mellett a probléma súlyosságához igazított módszerrel és gyakorisággal a gyermek megfelelő fejlesztő foglalkozáson vesz részt.) Ahogyan mi segítünk: kiemelt figyelmet fordítunk a gyermek szükségleteire és ha kell, biztosítjuk neki az elvonulás lehetőségét. transzparens módon kommunikálunk a különféle nehézségekről és sosem szégyenítjük meg azokat, akiknek speciális igényei vannak. őszintén hiszünk a sokszínűségben és abban, hogy mindenkinek megvannak a maga erősségei. a szenzoros gyerekek viselhetnek zajszűrős füldugót vagy használhatnak más olyan eszközt, ami támogatja tanulásukat. oktatóink képzéseken vesznek részt, hogy képesek legyenek felismerni az egyes BTM és SNI tüneteket, valamint, hogy hatékonyan segítsék az integrációt. bármikor a gyerekek és a szülők rendelkezésére állunk, ha egy kis plusz figyelemre, meghallgatásra, konzultációra van szükségük. Mivel a Helen Doron oktatóanyagait, hangfelvételeit a napi rutinba illesztve bármikor meghallgathatjátok, lehetőségetek van arra, hogy a gyermek számára optimális időpontban kerüljön rá sor. Így a szenzoros gyermek képes lesz lépést tartani a többiekkel és az idegrendszer éretlensége a nyelvtanulást nem befolyásolja. Nálunk minden motivált kisdiák megtanul angolul, mert hisszük, hogy minden gyerekben ott a lehetőség, mi pedig segítünk, hogy a legtöbbet hozhassák ki magukból.
Segítség, szenzoros a gyerekem! Lassan végéhez közeledik a tanév és a gyerekek egyre fáradtabbak. Mostanra nem ritka, hogy azok a diákok, akik egész tanévben kiválóan teljesítettek, április-májusban már rosszabb jegyeket kapnak, vagy azonos teljesítmény mellett egyre ingerültebbek és türelmetlenebbek. Ennek oka sokféle lehet: mentális-érzelmi túlterheltség, diagnosztizálatlan tanulási zavar, fel nem ismert szenzoros problémák. Ha azt gyanítjuk, gyermekünk valamilyen módon akadályozott a tanulásban vagy aggódunk, hogy a felmerülő viselkedéses tünetek már túlmutatnak a “normális” tartományon, ne dugjuk homokba a fejünket! A legtöbbet azzal segíthetünk, ha mielőbb szakemberhez fordulunk, diagnózist kérünk és ha szükséges, speciális módon támogatjuk gyermekünk fejlődését. A szenzoros integrációs zavar jelentése A szenzoros integrációs zavar egy neurológiai probléma, mely húsz gyermekből átlagosan hármat érint, így viszonylag gyakorinak tekinthető. Ha gyermekünk szenzoros, idegrendszere nem képes feldolgozni a környezetéből vagy saját szervezetéből érkező látással, hallással, tapintással, szaglással kapcsolatos egyes ingereket. Azaz, ha túl sok inger éri, “túlpörög” és rendkívül nehéz megnyugtatni őt. A modern ember életstílusa tovább ront a problémán, hiszen hatalmas a zaj, magas az átlagos képernyőidő, a mai gyerekek életmódja pedig egészében véve mozgásszegénynek mondható. Ráadásul már az egészen kicsiknek is napi 6-10 óra a “munkaideje”, amikor reggeltől estig szervezett keretek között, szabályok betartása mellett kell “jól viselkedniük”. A szabad játék, az unatkozás, a semmit sem csinálás manapság luxus, ami hosszú távon azt eredményezi, hogy a mai gyerekek már nem tudják, hogyan kell offline pihenni. Sose kapcsolnak ki, mindig aktívak és tettre készek – ezért az idegrendszerük gyakran túlcsordul. Mi a jele annak, hogy szenzoros a gyerekem? A szenzoros integrációs zavar jelei jellemzően már egészen kicsi korban megmutatkoznak. Ezek a tünetek azonban a család számára gyakran nem állnak össze jelzésértékű mutatókká vagy a szülők abban bíznak, hogy a kicsi kinövi azokat. (És erre sok esetben sor is kerül.) Az sem ritka azonban, hogy az évek előrehaladtával a tünetek nem csökkennek, hanem épp ellenkezőleg: a gyerek, aki addig egészen jól kompenzálta saját kilengéseit, kimerül és a csőstül jön a baj. A szenzoros zavar jele lehet, ha gyerek utálja a szűk ruhákat, nincs jóban a gombokkal, patentokkal, saját anyagában mintás, szúrós ruhadarabokkal, nem szereti, vagy csak bizonyos módon szereti, ha simogatják, a fésülködés, körömvágás kész tortúra az egész családnak. Ha válogatós, ha csak bizonyos ételeket eszik meg, ha gyűlöli, ha maszatos a keze, ha sosem homokozott, ha szelektív a hallása, ha mindent ezerszer kell elmondani neki, ha ő maga is állandóan kiabál, ha nehezen fókuszál, ha zavarják az erős fények vagy a tömeg – esetleg épp ellenkezőleg, már mindenki majd’ megbolondul, de őt még mindig nem zavarja a sok(k) hatás-, érdemes gondolkodóba esnünk. Tennivalók A szenzoros integrációs zavarral élő gyerekek támogatásának első és legfontosabb lépése a diagnózis felállítása, melyhez először a háziorvos és rajta keresztül a neurológus szakorvos segítségét érdemes kérnünk. Egy másik lehetséges útvonal az óvodapedagóguson vagy osztályfőnökön keresztül a pedagógia szakszolgálat bevonása. A területileg illetékes szakemberek ugyanis a szülő kérésére is végeznek szűrővizsgálatokat, melynek lezárultával szükség esetén terápiás fejlesztést is biztosítanak az érintett gyerekeknek. Sok olyan szülő is van, aki nem akarja, hogy “kódolják” a gyerekét. Ha mi is azok közé tartozunk, akik aggódnak, hogy gyermeküket az SNI-kód miatt hátrányos megkülönböztetés éri a közoktatásban, magánorvosi eljárásban kérhetünk szakértői véleményt. Ezekben az esetekben azonban érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen mértékű a probléma! Előfordulhat, hogy gyermekünk számára az SNI-kód valódi megváltást hoz a gyereknek! Fontos! A Helen Doron oktatóközpontokban integratív nyelvoktatás zajlik. Így, ha a szülők tájékoztatnak minket a gyerekek bármely tanulási és beilleszkedési nehézségeket okozó zavaráról, mi a legjobb tudásunk szerint támogatjuk a családot mind a nyelvtanulásban, mind a közösséghez való csatlakozásban. Angol nyelvtanulás és szenzorosság Nyugalom! Attól, hogy egy gyermek idegrendszere éretlenebb az átlagnál, még abszolút képes a nyelvtanulásra! (Sokat segít persze, ha a tanórai és nyelviskolai órák mellett a probléma súlyosságához igazított módszerrel és gyakorisággal a gyermek megfelelő fejlesztő foglalkozáson vesz részt.) Ahogyan mi segítünk: kiemelt figyelmet fordítunk a gyermek szükségleteire és ha kell, biztosítjuk neki az elvonulás lehetőségét. transzparens módon kommunikálunk a különféle nehézségekről és sosem szégyenítjük meg azokat, akiknek speciális igényei vannak. őszintén hiszünk a sokszínűségben és abban, hogy mindenkinek megvannak a maga erősségei. a szenzoros gyerekek viselhetnek zajszűrős füldugót vagy használhatnak más olyan eszközt, ami támogatja tanulásukat. oktatóink képzéseken vesznek részt, hogy képesek legyenek felismerni az egyes BTM és SNI tüneteket, valamint, hogy hatékonyan segítsék az integrációt. bármikor a gyerekek és a szülők rendelkezésére állunk, ha egy kis plusz figyelemre, meghallgatásra, konzultációra van szükségük. Mivel a Helen Doron oktatóanyagait, hangfelvételeit a napi rutinba illesztve bármikor meghallgathatjátok, lehetőségetek van arra, hogy a gyermek számára optimális időpontban kerüljön rá sor. Így a szenzoros gyermek képes lesz lépést tartani a többiekkel és az idegrendszer éretlensége a nyelvtanulást nem befolyásolja. Nálunk minden motivált kisdiák megtanul angolul, mert hisszük, hogy minden gyerekben ott a lehetőség, mi pedig segítünk, hogy a legtöbbet hozhassák ki magukból. Lassan végéhez közeledik a tanév és a gyerekek egyre fáradtabbak. Mostanra nem ritka, hogy azok a diákok, akik egész tanévben kiválóan teljesítettek, április-májusban már rosszabb jegyeket kapnak, vagy azonos teljesítmény mellett egyre ingerültebbek és türelmetlenebbek. Ennek oka sokféle lehet: mentális-érzelmi túlterheltség, diagnosztizálatlan tanulási zavar, fel nem ismert szenzoros problémák. Ha azt gyanítjuk, gyermekünk valamilyen módon akadályozott a tanulásban vagy aggódunk, hogy a felmerülő viselkedéses tünetek már túlmutatnak a “normális” tartományon, ne dugjuk homokba a fejünket! A legtöbbet azzal segíthetünk, ha mielőbb szakemberhez fordulunk, diagnózist kérünk és ha szükséges, speciális módon támogatjuk gyermekünk fejlődését. A szenzoros integrációs zavar jelentése A szenzoros integrációs zavar egy neurológiai probléma, mely húsz gyermekből átlagosan hármat érint, így viszonylag gyakorinak tekinthető. Ha gyermekünk szenzoros, idegrendszere nem képes feldolgozni a környezetéből vagy saját szervezetéből érkező látással, hallással, tapintással, szaglással kapcsolatos egyes ingereket. Azaz, ha túl sok inger éri, “túlpörög” és rendkívül nehéz megnyugtatni őt. A modern ember életstílusa tovább ront a problémán, hiszen hatalmas a zaj, magas az átlagos képernyőidő, a mai gyerekek életmódja pedig egészében véve mozgásszegénynek mondható. Ráadásul már az egészen kicsiknek is napi 6-10 óra a “munkaideje”, amikor reggeltől estig szervezett keretek között, szabályok betartása mellett kell “jól viselkedniük”. A szabad játék, az unatkozás, a semmit sem csinálás manapság luxus, ami hosszú távon azt eredményezi, hogy a mai gyerekek már nem tudják, hogyan kell offline pihenni. Sose kapcsolnak ki, mindig aktívak és tettre készek – ezért az idegrendszerük gyakran túlcsordul. Mi a jele annak, hogy szenzoros a gyerekem? A szenzoros integrációs zavar jelei jellemzően már egészen kicsi korban megmutatkoznak. Ezek a tünetek azonban a család számára gyakran nem állnak össze jelzésértékű mutatókká vagy a szülők abban bíznak, hogy a kicsi kinövi azokat. (És erre sok esetben sor is kerül.) Az sem ritka azonban, hogy az évek előrehaladtával a tünetek nem csökkennek, hanem épp ellenkezőleg: a gyerek, aki addig egészen jól kompenzálta saját kilengéseit, kimerül és a csőstül jön a baj. A szenzoros zavar jele lehet, ha a gyerek utálja a szűk ruhákat, nincs jóban a gombokkal, patentokkal, saját anyagában mintás, szúrós ruhadarabokkal, nem szereti, vagy csak bizonyos módon szereti, ha simogatják, a fésülködés, körömvágás kész tortúra az egész családnak, válogatós, csak bizonyos ételeket eszik meg, gyűlöli, ha maszatos a keze, sosem homokozott, szelektív a hallása, mindent ezerszer kell elmondani neki, ő maga is állandóan kiabál, nehezen fókuszál, zavarják az erős fények vagy a tömeg – esetleg épp ellenkezőleg, már mindenki majd’ megbolondul, de őt még mindig nem zavarja a sok(k) hatás-, érdemes gondolkodóba esnünk. Tennivalók A szenzoros integrációs zavarral élő gyerekek támogatásának első és legfontosabb lépése a diagnózis felállítása, melyhez először a háziorvos és rajta keresztül a neurológus szakorvos segítségét érdemes kérnünk. Egy másik lehetséges útvonal az óvodapedagóguson vagy osztályfőnökön keresztül a pedagógia szakszolgálat bevonása. A területileg illetékes szakemberek ugyanis a szülő kérésére is végeznek szűrővizsgálatokat, melynek lezárultával szükség esetén terápiás fejlesztést is biztosítanak az érintett gyerekeknek. Sok olyan szülő is van, aki nem akarja, hogy “kódolják” a gyerekét. Ha mi is azok közé tartozunk, akik aggódnak, hogy gyermeküket az SNI-kód miatt hátrányos megkülönböztetés éri a közoktatásban, magánorvosi eljárásban kérhetünk szakértői véleményt. Ezekben az esetekben azonban érdemes elgondolkodni azon, hogy milyen mértékű a probléma! Előfordulhat, hogy gyermekünk számára az SNI-kód valódi megváltást hoz a gyereknek! Fontos! A Helen Doron oktatóközpontokban integratív nyelvoktatás zajlik. Így, ha a szülők tájékoztatnak minket a gyerekek bármely tanulási és beilleszkedési nehézségeket okozó zavaráról, mi a legjobb tudásunk szerint támogatjuk a családot mind a nyelvtanulásban, mind a közösséghez való csatlakozásban. Angol nyelvtanulás és szenzorosság Nyugalom! Attól, hogy egy gyermek idegrendszere éretlenebb az átlagnál, még abszolút képes a nyelvtanulásra! (Sokat segít persze, ha a tanórai és nyelviskolai órák mellett a probléma súlyosságához igazított módszerrel és gyakorisággal a gyermek megfelelő fejlesztő foglalkozáson vesz részt.) Ahogyan mi segítünk: kiemelt figyelmet fordítunk a gyermek szükségleteire és ha kell, biztosítjuk neki az elvonulás lehetőségét. transzparens módon kommunikálunk a különféle nehézségekről és sosem szégyenítjük meg azokat, akiknek speciális igényei vannak. őszintén hiszünk a sokszínűségben és abban, hogy mindenkinek megvannak a maga erősségei. a szenzoros gyerekek viselhetnek zajszűrős füldugót vagy használhatnak más olyan eszközt, ami támogatja tanulásukat. oktatóink képzéseken vesznek részt, hogy képesek legyenek felismerni az egyes BTM és SNI tüneteket, valamint, hogy hatékonyan segítsék az integrációt. bármikor a gyerekek és a szülők rendelkezésére állunk, ha egy kis plusz figyelemre, meghallgatásra, konzultációra van szükségük. Mivel a Helen Doron oktatóanyagait, hangfelvételeit a napi rutinba illesztve bármikor meghallgathatjátok, lehetőségetek van arra, hogy a gyermek számára optimális időpontban kerüljön rá sor. Így a szenzoros gyermek képes lesz lépést tartani a többiekkel és az idegrendszer éretlensége a nyelvtanulást nem befolyásolja. Nálunk minden motivált kisdiák megtanul angolul, mert hisszük, hogy minden gyerekben ott a lehetőség, mi pedig segítünk, hogy a legtöbbet hozhassák ki magukból.