Részlet Helen Doron, A Nyelv Zenéje című könyvéből A Helen Doron English tanárai által alkalmazott tanítási módszer olyan elven alapul, amely különbséget tesz a nyelvtanulás és a nyelvelsajátítás között. A hétéves kor alatti gyerekek esetében a nyelvelsajátítás természetes és hatékony módja annak, hogy megismertessük a gyermekeket a nyelvvel és hogy fejlesszük nyelvkészségüket. Mindezt anélkül, hogy kognitív módon követnénk a nyelvtani szabályokat. Ehelyett a módszer a nem-kognitív viselkedésre alapul, méghozzá a megszokott, mindennapi tevékenységek során. Az a gyermek, aki értelmes helyzetekben, rendszeres kapcsolatban áll a nyelvvel, érzi, semmint hogy követné a nyelv szabályait. Ez a hozzáállás nem a nyelvi pontosságra összpontosít. Ehelyett a kockázatvállalást, a próbálgatást és a találgatást értékeli. Ez azt is jelenti, hogy nem csupán egy speciális, különálló terület (az idegen nyelv) fejlesztése történik, hanem a gyermek teljes személyisége is alakul a nyelvi impulzuson keresztül. Mivel nem hagyományos iskolai, tanórai környezetről van szó, a gyermekek nincsenek kitéve megfelelési kényszernek,. Ez annak köszönhető, hogy haladásukat, eredményeiket nem osztályzatok alapján mérik. A Helen Doron English foglalkozásokon a hibajavítás is pozitív, kudarcélményt nem okozó módon történik. Ez ahhoz a helyzethez hasonlítható, mint amikor a gyermek első nyelvét sajátítja el. Az idegen nyelvhez való viszonyulás nem teljesítmény orientált. Nem kell az előmenetelről egy kitűzött időpontra számot adni. Sokkal inkább, az idegennyelv-tanulás folyamata a gyermek életének szerves részévé válik. – részlet Helen Doron: A Nyelv Zenéje című könyvéből
Részlet Helen Doron, A Nyelv Zenéje című könyvéből A Helen Doron English tanárai által alkalmazott tanítási módszer olyan elven alapul, amely különbséget tesz a nyelvtanulás és a nyelvelsajátítás között. A hétéves kor alatti gyerekek esetében a nyelvelsajátítás természetes és hatékony módja annak, hogy megismertessük a gyermekeket a nyelvvel és hogy fejlesszük nyelvkészségüket. Mindezt anélkül, hogy kognitív módon követnénk a nyelvtani szabályokat. Ehelyett a módszer a nem-kognitív viselkedésre alapul, méghozzá a megszokott, mindennapi tevékenységek során. Az a gyermek, aki értelmes helyzetekben, rendszeres kapcsolatban áll a nyelvvel, érzi, semmint hogy követné a nyelv szabályait. Ez a hozzáállás nem a nyelvi pontosságra összpontosít. Ehelyett a kockázatvállalást, a próbálgatást és a találgatást értékeli. Ez azt is jelenti, hogy nem csupán egy speciális, különálló terület (az idegen nyelv) fejlesztése történik, hanem a gyermek teljes személyisége is alakul a nyelvi impulzuson keresztül. Mivel nem hagyományos iskolai, tanórai környezetről van szó, a gyermekek nincsenek kitéve megfelelési kényszernek,. Ez annak köszönhető, hogy haladásukat, eredményeiket nem osztályzatok alapján mérik. A Helen Doron English foglalkozásokon a hibajavítás is pozitív, kudarcélményt nem okozó módon történik. Ez ahhoz a helyzethez hasonlítható, mint amikor a gyermek első nyelvét sajátítja el. Az idegen nyelvhez való viszonyulás nem teljesítmény orientált. Nem kell az előmenetelről egy kitűzött időpontra számot adni. Sokkal inkább, az idegennyelv-tanulás folyamata a gyermek életének szerves részévé válik. – részlet Helen Doron: A Nyelv Zenéje című könyvéből