394 Views

Ne beszélj, egyél inkább zöldségeket!

Enni kell, tartja a magyar, és mi bizony fogyasztunk is rendesen. De vajon mennyire vagyunk tudatosak az élelmiszer-vásárlásban és -fogyasztásban? A statisztikák alapján sajnos nem nagyon.

A magyar fogyasztók átlagai messze elmaradnak a WHO ajánlásai mellett, ugyanis egy egészséges, komoly fizikai munkát nem végző felnőtt számára a 2000 kalóriás étrend jelenti az optimális megoldást. Ideális esetben ebből naponta átlagosan legalább 400 g-nyi élelemnek zöldségnek és gyümölcsnek kellene lennie. Nyersen és főzve, párolva és turmixolva, köretként és főételként egyél zöldségeket!

November a veganizmus hónapja

A Helen Doron oktatóközpontok munkatársai számára természetes, hogy nemcsak angolul, hanem értékekre is tanítjuk a gyerekeket. Felhívjuk figyelmüket a világban zajló változásokra és megismertetjük velük a gondolati sokszínűséget.

November hónapban az egészséges étkezésről és a veganizmusról is sok szó esik, mert szerintünk a kiegyensúlyozott és egészséges étrend elengedhetetlen a sikeres és eredményes tanuláshoz. Egyetértünk Helennel: ha szeretnél könnyen és gyorsan tanulni angolul, egyél zöldségeket!

Az egyél zöldségeket! elv eredete

Helen 18 évesen döntött úgy, hogy a saját egészsége, az állatok védelme és saját karbonlábnyomának csökkentése érdekében többé nem fogyaszt húst. Meggyőződése nyomán évtizedek óta küzd azért, hogy mások is megízleljék a húsmentes élet finomságait. Ezért a nemzetközi akcióhónaphoz csatlakozva novemberben oktatóközpontjainkban mi is a veganizmust támogatjuk.

(Megtéríteni és befolyásolni persze senkit sem akarunk, de jó, ha tudod, hogy már heti egy húsmentes nappal is segíted szervezeted emésztését, és enyhíted a bolygónk terheit.)

Helen 7 érve a zöldség- és gyümölcsfogyasztás mellett

  1. Az egészséges, tápanyagdús, rostokban és színekben gazdag étkezés „eredménye” az egészséges gyerek.
  2. A feldolgozott élelmiszerek, cukros, zsíros, ízfokozókkal ellátott, előre csomagolt falatkák, valamint a junk food helyett valódi, lassú felszívódású szénhidrátokban is gazdag tápanyagokra van szüksége a növekvő szervezetnek.
  3. A megfontolt és tudatosan felépített étrend biztosítja a szervezet folyamatos inzulinellátottságát, ezáltal nincsenek kilengések. Azaz megszűnik a cukorsokk és a kajakóma, megszűnik a vércukorszint beesésének következtében kialakuló hiszti és ború, hosszú távon pedig elkerülhető a kettes típusú diabétesz.
  4. A szervezetbe vitt egészséges, lassú felszívódású szénhidrátokat is tartalmazó tápanyagok javítják a koncentrációt, elősegítik a tanulási hatékonyságot, és kellemes közérzetet biztosítanak. Ha a gyerek jól érzi magát, könnyebben, gyorsabban és szívesebben tanul.
  5. Az egészséges felnőtt gyermekkorban „készül”. Kisgyermekkori szokásaink és családi mintáink nemcsak a viselkedésünket, hanem az élethez való viszonyunkat is meghatározzák. Ha egy gyermek otthoni közegében megtapasztalja, hogy a sokszínű, zöldségekben-gyümölcsökben gazdag étkezés öröm, ha sokféle ízt és textúrát megismer, felnőttként is nyitott lesz az újdonságokra.
  6. A növényi étrend enyhíti a Föld terheit. Felelősen gondolkodó felnőttként meggyőződésünk, hogy a legtöbb, amit gyermekeinknek adhatunk, az éhínségtől mentes, tiszta vízben és levegőben bővelkedő jövő. Így hát arra törekszünk, hogy ezt a lehető legsértetlenebb módon adjuk nekik örökül, melyhez a veganizmus egy kényelmes és ízletes, sokszínű utat kínál.
  7. Az élelmiszer-pazarlás a veganizmussal csökkenthető. Egy átlagos magyar családnál hetente kb. 1,25 kg élelmiszer végzi fogyasztás nélkül a kukában. Ez azonban a zöldségfalóknál nem fordulhat elő, hiszen a veganizmusba való belerázódás egyben a kreativitás ébredése is! Mindennek van helye, és mindent felhasználunk, mert megtanuljuk értékelni azt, amink van. Így végül nemcsak az energiafogyasztással, hanem a pénzzel is spórolunk, és döntésünk jótékony hatása azonnal élvezhetővé válik.

Fontosnak tartod gyermeked egészségét, és egyetértesz Helen törekvéseivel? Egyél zöldségeket mindennap, és változtasd meg a családi menüt lépésről lépésre! A világ tele van színekkel és ízekkel, tanuljuk meg élvezni őket együtt!

 

395 Views

Ne beszélj, egyél inkább zöldségeket!

Enni kell, tartja a magyar, és mi bizony fogyasztunk is rendesen. De vajon mennyire vagyunk tudatosak az élelmiszer-vásárlásban és -fogyasztásban? A statisztikák alapján sajnos nem nagyon.

A magyar fogyasztók átlagai messze elmaradnak a WHO ajánlásai mellett, ugyanis egy egészséges, komoly fizikai munkát nem végző felnőtt számára a 2000 kalóriás étrend jelenti az optimális megoldást. Ideális esetben ebből naponta átlagosan legalább 400 g-nyi élelemnek zöldségnek és gyümölcsnek kellene lennie. Nyersen és főzve, párolva és turmixolva, köretként és főételként egyél zöldségeket!

November a veganizmus hónapja

A Helen Doron oktatóközpontok munkatársai számára természetes, hogy nemcsak angolul, hanem értékekre is tanítjuk a gyerekeket. Felhívjuk figyelmüket a világban zajló változásokra és megismertetjük velük a gondolati sokszínűséget.

November hónapban az egészséges étkezésről és a veganizmusról is sok szó esik, mert szerintünk a kiegyensúlyozott és egészséges étrend elengedhetetlen a sikeres és eredményes tanuláshoz. Egyetértünk Helennel: ha szeretnél könnyen és gyorsan tanulni angolul, egyél zöldségeket!

Az egyél zöldségeket! elv eredete

Helen 18 évesen döntött úgy, hogy a saját egészsége, az állatok védelme és saját karbonlábnyomának csökkentése érdekében többé nem fogyaszt húst. Meggyőződése nyomán évtizedek óta küzd azért, hogy mások is megízleljék a húsmentes élet finomságait. Ezért a nemzetközi akcióhónaphoz csatlakozva novemberben oktatóközpontjainkban mi is a veganizmust támogatjuk.

(Megtéríteni és befolyásolni persze senkit sem akarunk, de jó, ha tudod, hogy már heti egy húsmentes nappal is segíted szervezeted emésztését, és enyhíted a bolygónk terheit.)

Helen 7 érve a zöldség- és gyümölcsfogyasztás mellett

  1. Az egészséges, tápanyagdús, rostokban és színekben gazdag étkezés „eredménye” az egészséges gyerek.
  2. A feldolgozott élelmiszerek, cukros, zsíros, ízfokozókkal ellátott, előre csomagolt falatkák, valamint a junk food helyett valódi, lassú felszívódású szénhidrátokban is gazdag tápanyagokra van szüksége a növekvő szervezetnek.
  3. A megfontolt és tudatosan felépített étrend biztosítja a szervezet folyamatos inzulinellátottságát, ezáltal nincsenek kilengések. Azaz megszűnik a cukorsokk és a kajakóma, megszűnik a vércukorszint beesésének következtében kialakuló hiszti és ború, hosszú távon pedig elkerülhető a kettes típusú diabétesz.
  4. A szervezetbe vitt egészséges, lassú felszívódású szénhidrátokat is tartalmazó tápanyagok javítják a koncentrációt, elősegítik a tanulási hatékonyságot, és kellemes közérzetet biztosítanak. Ha a gyerek jól érzi magát, könnyebben, gyorsabban és szívesebben tanul.
  5. Az egészséges felnőtt gyermekkorban „készül”. Kisgyermekkori szokásaink és családi mintáink nemcsak a viselkedésünket, hanem az élethez való viszonyunkat is meghatározzák. Ha egy gyermek otthoni közegében megtapasztalja, hogy a sokszínű, zöldségekben-gyümölcsökben gazdag étkezés öröm, ha sokféle ízt és textúrát megismer, felnőttként is nyitott lesz az újdonságokra.
  6. A növényi étrend enyhíti a Föld terheit. Felelősen gondolkodó felnőttként meggyőződésünk, hogy a legtöbb, amit gyermekeinknek adhatunk, az éhínségtől mentes, tiszta vízben és levegőben bővelkedő jövő. Így hát arra törekszünk, hogy ezt a lehető legsértetlenebb módon adjuk nekik örökül, melyhez a veganizmus egy kényelmes és ízletes, sokszínű utat kínál.
  7. Az élelmiszer-pazarlás a veganizmussal csökkenthető. Egy átlagos magyar családnál hetente kb. 1,25 kg élelmiszer végzi fogyasztás nélkül a kukában. Ez azonban a zöldségfalóknál nem fordulhat elő, hiszen a veganizmusba való belerázódás egyben a kreativitás ébredése is! Mindennek van helye, és mindent felhasználunk, mert megtanuljuk értékelni azt, amink van. Így végül nemcsak az energiafogyasztással, hanem a pénzzel is spórolunk, és döntésünk jótékony hatása azonnal élvezhetővé válik.

Fontosnak tartod gyermeked egészségét, és egyetértesz Helen törekvéseivel? Egyél zöldségeket mindennap, és változtasd meg a családi menüt lépésről lépésre! A világ tele van színekkel és ízekkel, tanuljuk meg élvezni őket együtt!