2230 Views

Iskolán kívüli nyelvtanulás: kényszer vagy lehetőség?

Az iskolán kívüli nyelvtanulás úri hóbort, a gazdagok mániája – gondolják sokan. Vagy inkább kényszer, hiszen az állami iskolákban történő nyelvoktatás igencsak gyenge lábakon áll – vallják mások. De vajon mi az igazság és miért érdemes komolyan megfontolni a Helen Doron oktatóközpontok munkájához való csatlakozást? Tartsatok velünk és örömmel elmeséljük!

Nehéz helyzetben a nyelvoktatás

Az oktatás minősége, a kimeneti pontok feltételrendszerének tisztázottsága és az elérhető, elsajátítható tudás közügy. Vagyis mindannyiunk érdeke, hogy a kötelezően megtartandó tanórákat – beleértve a sport és művészeti foglalkozásokat, illetve a nyelvórákat – szakképesítéssel rendelkező, felkészült és motivált pedagógusok tartsák meg. Ez azonban ilyen-olyan okokból a jelenlegi rendszerben sok esetben nem biztosított.

De ha nem angoltanár tartja az angol órákat, ha nincs mód a nyelvtan és a kiejtés elsajátítására, ha nincs, aki elmagyarázza a szabályszerűségeket, ha nincs lehetőség megismerni az angolszász kultúrát, akkor vajon hogyan lenne képes egy gyermek elsajátítani a nyelvet, ne adj isten sikeresen letenni egy nyelvvizsgát?

Iskolán kívüli nyelvtanulás: esély a valódi nyelvtudásra

Vannak dolgok, amit ma már nem kell magyarázni senkinek. Az egyik ilyen, hogy az angol nyelvtudás ma már elengedhetetlen: bárkinek, bármikor, bárhol szüksége lehet rá. Nem kell ehhez külföldre menni, nincs szükség országváltásra vagy doktorandusz képzésre: az angol nyelv egyszerűen kötelező.

Hiszen az angol nyelv belépő a munka, a művészet, a kultúra, a történelem világába, a nemzetközi kapcsolatokhoz, az utazáshoz és sokszor magához az önismerethez is. Útlevél és eszköz, út és cél, melyet gyermekünk kezébe adva segítünk neki ajtót nyitni a világra.

Jól tudják ezt a szülők is, épp ezért tartják olyan fontosnak, hogy a csemeték akár már a nyolcadik évfolyam végén, vagy a középiskolás évek alatt középfokú nyelvvizsgát tegyenek. Ehhez pedig legtöbbször magántanár, külön nyelvóra vagy más iskolán kívüli nyelvtanulás lehetőségét veszik igénye.

Az iskolai nyelvórák jellemzői

Egy átlagos iskolai nyelvórán 15, de akár 30 gyerek is ülhet. Mivel a tanórák rendje általában az erős ‘középmezőnyre’ fókuszál, ekkora létszám mellett egyszerűen lehetetlen figyelmet fordítani minden diák egyéni igényeire és fejlődési ritmusára. Vagyis egyes tanulók óhatatlanul kiemelkednek majd, míg mások akaratlanul is lemaradnak.

Ennek következtében azok a diákok, akik optimális körülmények között kiemelkedően jól teljesítenének, vélhetően unatkozni fognak. Míg azok, akik egy kis létszámú csoportban megkaphatnák azt a megtartó-támogató figyelmet, amire a szárnyaláshoz szükségük van, újra és újra átélik a kudarc bénító élményét.

Ez pedig kétélű fegyver, hiszen a sikertelenség egyes gyerekeket valóban motivál, mások azonban ösztönösen bedobják a törölközőt. Nem küzdenek, mert nem tudják, hogyan tegyék és a kudarc hatására idővel teljesen elvesztik érdeklődésüket.

Sőt, a közvélekedéssel ellentétben a rosszalkodó csemete sem feltétlenül gyengébb képességű! Lehet, hogy épp azért szegi meg a csoportszabályokat, mert túl jól teljesít és egyenesen halálra unja magát.

Az iskolán kívüli nyelvtanulás lehetőségei

A Helen Doron oktatóközpontok az iskolán kívüli nyelvtanulás optimális körülményeit biztosítják, hiszen nálunk

  • kis létszámú, korosztályi szempontokat és a nyelvtudás aktuális szintjét egyaránt szem előtt tartó csoportokban tanulnak a gyerekek;
  • a beszélt nyelvi tudás mellett jut elegendő figyelem a nyelvtannak, a helyes kiejtésnek és a hallás utáni szövegértésének egyaránt;
  • nincs rengeteg házi feladat és extrém terhelés, helyette reális elvárásokat támasztunk, valódi támogatást nyújtunk és saját ritmusukban segítjük a diákok fejlődését;
  • a tanulási környezet kevéssé kompetitív, sokkal inkább a kooperációra, közös gondolkodásra, elfogadásra és érvelésre sarkall;
  • a szülők is támogatást, illetve valós visszajelzéseket kapnak a gyerekek teljesítményével kapcsolatban. Nincs vakrepülés, csak tiszta, transzparens kommunikáció.

Számunkra fontos, hogy a diákok tisztában legyenek aktuális tudásuk szintjével. Ahogy az is, hogy kipróbálják magukat a gyakorlásban és a beszédben.

Támogatjuk proaktív törekvéseiket, segítjük fejlődésüket és hiszünk bennük, hogy ők is hinni tudjanak önmagukban. Mert szerintünk ez a titok: megtenni mindent, amit lehet, tanulni és fejlődni nap nap után, aztán pedig hinni, hogy képesek vagyunk bármire. Legyen az fluent English, űrhajózás vagy épp a mérnöki diploma.

Még nem jártál nálunk? Szeretettel várunk Téged és gyermekedet ingyenes bemutatóóráink valamelyikén országszerte! Jelentkezzetek most!

 

2231 Views

Iskolán kívüli nyelvtanulás: kényszer vagy lehetőség?

Az iskolán kívüli nyelvtanulás úri hóbort, a gazdagok mániája – gondolják sokan. Vagy inkább kényszer, hiszen az állami iskolákban történő nyelvoktatás igencsak gyenge lábakon áll – vallják mások. De vajon mi az igazság és miért érdemes komolyan megfontolni a Helen Doron oktatóközpontok munkájához való csatlakozást? Tartsatok velünk és örömmel elmeséljük!

Nehéz helyzetben a nyelvoktatás

Az oktatás minősége, a kimeneti pontok feltételrendszerének tisztázottsága és az elérhető, elsajátítható tudás közügy. Vagyis mindannyiunk érdeke, hogy a kötelezően megtartandó tanórákat – beleértve a sport és művészeti foglalkozásokat, illetve a nyelvórákat – szakképesítéssel rendelkező, felkészült és motivált pedagógusok tartsák meg. Ez azonban ilyen-olyan okokból a jelenlegi rendszerben sok esetben nem biztosított.

De ha nem angoltanár tartja az angol órákat, ha nincs mód a nyelvtan és a kiejtés elsajátítására, ha nincs, aki elmagyarázza a szabályszerűségeket, ha nincs lehetőség megismerni az angolszász kultúrát, akkor vajon hogyan lenne képes egy gyermek elsajátítani a nyelvet, ne adj isten sikeresen letenni egy nyelvvizsgát?

Iskolán kívüli nyelvtanulás: esély a valódi nyelvtudásra

Vannak dolgok, amit ma már nem kell magyarázni senkinek. Az egyik ilyen, hogy az angol nyelvtudás ma már elengedhetetlen: bárkinek, bármikor, bárhol szüksége lehet rá. Nem kell ehhez külföldre menni, nincs szükség országváltásra vagy doktorandusz képzésre: az angol nyelv egyszerűen kötelező.

Hiszen az angol nyelv belépő a munka, a művészet, a kultúra, a történelem világába, a nemzetközi kapcsolatokhoz, az utazáshoz és sokszor magához az önismerethez is. Útlevél és eszköz, út és cél, melyet gyermekünk kezébe adva segítünk neki ajtót nyitni a világra.

Jól tudják ezt a szülők is, épp ezért tartják olyan fontosnak, hogy a csemeték akár már a nyolcadik évfolyam végén, vagy a középiskolás évek alatt középfokú nyelvvizsgát tegyenek. Ehhez pedig legtöbbször magántanár, külön nyelvóra vagy más iskolán kívüli nyelvtanulás lehetőségét veszik igénye.

Az iskolai nyelvórák jellemzői

Egy átlagos iskolai nyelvórán 15, de akár 30 gyerek is ülhet. Mivel a tanórák rendje általában az erős ‘középmezőnyre’ fókuszál, ekkora létszám mellett egyszerűen lehetetlen figyelmet fordítani minden diák egyéni igényeire és fejlődési ritmusára. Vagyis egyes tanulók óhatatlanul kiemelkednek majd, míg mások akaratlanul is lemaradnak.

Ennek következtében azok a diákok, akik optimális körülmények között kiemelkedően jól teljesítenének, vélhetően unatkozni fognak. Míg azok, akik egy kis létszámú csoportban megkaphatnák azt a megtartó-támogató figyelmet, amire a szárnyaláshoz szükségük van, újra és újra átélik a kudarc bénító élményét.

Ez pedig kétélű fegyver, hiszen a sikertelenség egyes gyerekeket valóban motivál, mások azonban ösztönösen bedobják a törölközőt. Nem küzdenek, mert nem tudják, hogyan tegyék és a kudarc hatására idővel teljesen elvesztik érdeklődésüket.

Sőt, a közvélekedéssel ellentétben a rosszalkodó csemete sem feltétlenül gyengébb képességű! Lehet, hogy épp azért szegi meg a csoportszabályokat, mert túl jól teljesít és egyenesen halálra unja magát.

Az iskolán kívüli nyelvtanulás lehetőségei

A Helen Doron oktatóközpontok az iskolán kívüli nyelvtanulás optimális körülményeit biztosítják, hiszen nálunk

  • kis létszámú, korosztályi szempontokat és a nyelvtudás aktuális szintjét egyaránt szem előtt tartó csoportokban tanulnak a gyerekek;
  • a beszélt nyelvi tudás mellett jut elegendő figyelem a nyelvtannak, a helyes kiejtésnek és a hallás utáni szövegértésének egyaránt;
  • nincs rengeteg házi feladat és extrém terhelés, helyette reális elvárásokat támasztunk, valódi támogatást nyújtunk és saját ritmusukban segítjük a diákok fejlődését;
  • a tanulási környezet kevéssé kompetitív, sokkal inkább a kooperációra, közös gondolkodásra, elfogadásra és érvelésre sarkall;
  • a szülők is támogatást, illetve valós visszajelzéseket kapnak a gyerekek teljesítményével kapcsolatban. Nincs vakrepülés, csak tiszta, transzparens kommunikáció.

Számunkra fontos, hogy a diákok tisztában legyenek aktuális tudásuk szintjével. Ahogy az is, hogy kipróbálják magukat a gyakorlásban és a beszédben.

Támogatjuk proaktív törekvéseiket, segítjük fejlődésüket és hiszünk bennük, hogy ők is hinni tudjanak önmagukban. Mert szerintünk ez a titok: megtenni mindent, amit lehet, tanulni és fejlődni nap nap után, aztán pedig hinni, hogy képesek vagyunk bármire. Legyen az fluent English, űrhajózás vagy épp a mérnöki diploma.

Még nem jártál nálunk? Szeretettel várunk Téged és gyermekedet ingyenes bemutatóóráink valamelyikén országszerte! Jelentkezzetek most!