Az önképzés szamurájai: a HD tanárok Helen Doron tanárnak lenni nem kiváltság ugyan, mégis rendkívül speciális helyzet. Ennek oka, hogy hozzánk nem azok jönnek dolgozni, akik szeretik a jól bevált, hagyományos utakat, hanem azok, akik maguk is egy kicsit formabontóak, unikálisak és rebellisek. Egy kicsit mind gyerekek- a szó legjobb értelmében. Mindegy, hány évesek, vagy a világ mely pontján élnek, nem felejtettek el játszani és emlékeznek, milyen volt gyereknek lenni. A tanárok tudják, hogy az ovis angol foglalkozások valójában angol nyelvű utazások a természettudomány, a kulturális ismeretek és a mesék világába. Tisztában vannak vele, hogy a kiskamaszok szándékos kukacoskodása, vagy zordonmord elzárkózása nem nekik szól, de nekik kell zöld ágra vergődni vele. Fel vannak készülve a “nagyok” olykor fekete-fehér álláspontjára éppúgy, mint a keresztkérdéseikre és a kitöréseikre. Tudják mit vállaltak és sosem a gyerekekkel, legfeljebb önmagukkal küzdenek. Azért, mert tanáraink egytől egyig elhivatott nyelvoktatók és jó Emberek, nagybetűvel. Gombhoz a kabátot: igény alapú oktatás Bár a hagyományos iskolákhoz hasonlóan mi is tanmenet szerint dolgozunk, kevés kőbe vésett szabállyal rendelkezünk. Az egyik ilyen a mindenkori legmagasabb minőség az angol nyelvoktatásban és a nyelvórákon, a másik pedig az, hogy sosem érkezünk felkészületlenül. Van egy harmadik alapvetésünk is: mi nem szabványosítjuk sem a gyerekeket, sem a tudásunkat. Személyiséget formálunk, nézőpontokat ütköztetünk és mi magunk is változunk. Tanítunk és tanulunk. Ezért olyan fontos számunkra, hogy kollégaként segítsük egymást módszereink csiszolásában, részt vegyünk hazai és nemzetközi szemináriumokon. Ha kell, supervisorként támogatjuk társainkat szakmai elakadásaik feloldásában. Nem arra törekszünk, hogy minden gyerek perfect fit legyen az iskola számára, hanem arra, hogy az iskola legyen tökéletes a gyerekek számára. Ennek érdekében pedig nemcsak hajlandóak vagyunk felülbírálni elképzeléseinket, hanem készen állunk arra, hogy a felmerülő pedagógiai helyzetek, valamint a nyelvóráinkon résztvevő gyerekek egyéni érdeklődése is formálják az órák tartalmi felépítését. A gyerekekhez választjuk a metódust, nem pedig fordítva. Gyorsan reagálunk váratlan helyzetekre A tanárok élete is tele van meglepetésekkel, és mi szeretjük a meglepetéseket! Amikor kitört a világjárvány és bezártak a sulik, mi nem estünk pánikba, hanem összerendeztük sorainkat és gyorstalpalón sajátítottuk el a digitális oktatás csínját-bínját. Ez az, ami jellemző ránk egyéniben és nyelviskolaként is. Jöhet új szabályozás, készülhetnek új kutatások, jelenhetnek meg nyelvtanulással kapcsolatos javaslatok a világ számos országában: mi tudunk róla. Sőt, nemcsak tudunk róla, alaposan meg is vizsgáljuk az információkat, hogy olyan gyakran gondoljuk újra oktatásunkat és önmagunkat, amilyen gyakran csak szükséges. Egy lépéssel előbbre járunk Mivel szakmai kapcsolódásunk állandó és erős más országok nyelvtanáraihoz is, rendszerint nemcsak ismerjük, de alakítjuk is a nemzetközi trendeket. Feltérképezzük az egyes kultúrkörökben jellemző elvárásokat és új technikákat sajátítunk el. Mi, Helen Doron English tanárok inspiráljuk és elgondolkodtatjuk egymást annak érdekében, hogy közösen léphessünk előre. Mindannyian nap mint nap küzdünk azért, hogy jobbak és jobbak legyünk. Felismertük, hogy ha kritika ér bennünket, önvizsgálatot kell tartanunk. Számunkra a szülő és a diák partner, ahogy mi is mindig igyekszünk azok lenni. Biztosak vagyunk a tudásunkban, mégis mindig sokkal többre törekszünk. Számunkra a nyelvtanítás nem munka, hanem hivatás. Út és cél, sorsfeladat. Kedvet kaptál, csatlakoznál? Itt tudsz jelentkezni.
Az önképzés szamurájai: a HD tanárok Helen Doron tanárnak lenni nem kiváltság ugyan, mégis rendkívül speciális helyzet. Ennek oka, hogy hozzánk nem azok jönnek dolgozni, akik szeretik a jól bevált, hagyományos utakat, hanem azok, akik maguk is egy kicsit formabontóak, unikálisak és rebellisek. Egy kicsit mind gyerekek- a szó legjobb értelmében. Mindegy, hány évesek, vagy a világ mely pontján élnek, nem felejtettek el játszani és emlékeznek, milyen volt gyereknek lenni. A tanárok tudják, hogy az ovis angol foglalkozások valójában angol nyelvű utazások a természettudomány, a kulturális ismeretek és a mesék világába. Tisztában vannak vele, hogy a kiskamaszok szándékos kukacoskodása, vagy zordonmord elzárkózása nem nekik szól, de nekik kell zöld ágra vergődni vele. Fel vannak készülve a “nagyok” olykor fekete-fehér álláspontjára éppúgy, mint a keresztkérdéseikre és a kitöréseikre. Tudják mit vállaltak és sosem a gyerekekkel, legfeljebb önmagukkal küzdenek. Azért, mert tanáraink egytől egyig elhivatott nyelvoktatók és jó Emberek, nagybetűvel. Gombhoz a kabátot: igény alapú oktatás Bár a hagyományos iskolákhoz hasonlóan mi is tanmenet szerint dolgozunk, kevés kőbe vésett szabállyal rendelkezünk. Az egyik ilyen a mindenkori legmagasabb minőség az angol nyelvoktatásban és a nyelvórákon, a másik pedig az, hogy sosem érkezünk felkészületlenül. Van egy harmadik alapvetésünk is: mi nem szabványosítjuk sem a gyerekeket, sem a tudásunkat. Személyiséget formálunk, nézőpontokat ütköztetünk és mi magunk is változunk. Tanítunk és tanulunk. Ezért olyan fontos számunkra, hogy kollégaként segítsük egymást módszereink csiszolásában, részt vegyünk hazai és nemzetközi szemináriumokon. Ha kell, supervisorként támogatjuk társainkat szakmai elakadásaik feloldásában. Nem arra törekszünk, hogy minden gyerek perfect fit legyen az iskola számára, hanem arra, hogy az iskola legyen tökéletes a gyerekek számára. Ennek érdekében pedig nemcsak hajlandóak vagyunk felülbírálni elképzeléseinket, hanem készen állunk arra, hogy a felmerülő pedagógiai helyzetek, valamint a nyelvóráinkon résztvevő gyerekek egyéni érdeklődése is formálják az órák tartalmi felépítését. A gyerekekhez választjuk a metódust, nem pedig fordítva. Gyorsan reagálunk váratlan helyzetekre A tanárok élete is tele van meglepetésekkel, és mi szeretjük a meglepetéseket! Amikor kitört a világjárvány és bezártak a sulik, mi nem estünk pánikba, hanem összerendeztük sorainkat és gyorstalpalón sajátítottuk el a digitális oktatás csínját-bínját. Ez az, ami jellemző ránk egyéniben és nyelviskolaként is. Jöhet új szabályozás, készülhetnek új kutatások, jelenhetnek meg nyelvtanulással kapcsolatos javaslatok a világ számos országában: mi tudunk róla. Sőt, nemcsak tudunk róla, alaposan meg is vizsgáljuk az információkat, hogy olyan gyakran gondoljuk újra oktatásunkat és önmagunkat, amilyen gyakran csak szükséges. Egy lépéssel előbbre járunk Mivel szakmai kapcsolódásunk állandó és erős más országok nyelvtanáraihoz is, rendszerint nemcsak ismerjük, de alakítjuk is a nemzetközi trendeket. Feltérképezzük az egyes kultúrkörökben jellemző elvárásokat és új technikákat sajátítunk el. Mi, Helen Doron English tanárok inspiráljuk és elgondolkodtatjuk egymást annak érdekében, hogy közösen léphessünk előre. Mindannyian nap mint nap küzdünk azért, hogy jobbak és jobbak legyünk. Felismertük, hogy ha kritika ér bennünket, önvizsgálatot kell tartanunk. Számunkra a szülő és a diák partner, ahogy mi is mindig igyekszünk azok lenni. Biztosak vagyunk a tudásunkban, mégis mindig sokkal többre törekszünk. Számunkra a nyelvtanítás nem munka, hanem hivatás. Út és cél, sorsfeladat. Kedvet kaptál, csatlakoznál? Itt tudsz jelentkezni.