1195 Views

Angol nyelvtanulás tanév közben: érdemes belekezdeni?

Az angol nyelvtanulás tanév közben is bármikor elkezdhető. A szülők nagy része azonban nem szívesen küldi új szakkörre a gyereket, ha már beállt a heti rutin. Ez persze érthető, a kényelmi szempontok ellenében azonban számos érv szól a tanévközi kezdés mellett is. Gondoljuk át együtt, vajon érdemes-e belekezdeni az angol nyelv tanulásába éppen félévkor?

Ha nem megy az angol

Az angol nyelvoktató kicsit olyan, mint a fogorvos. Vagyis a legtöbb családban gyakran emlegetik, sokat hivatkoznak rá bizonyos visszatérő helyzetekben. Mégis az emberek egy jelentős része abban bízik, hogy a segítségére sohasem lesz szükség. Csakhogy előbb-utóbb minden kisdiák életében eljön az a pillanat, amikor jól jönne egy kis extra támogatás.

Ha az elakadásra a tanévkezdés elején derül fény, akkor az angol nyelvtanuláshoz még bőven lehet helyet, illetve oktatót találni. Probléma akkor van, ha a gyermek a félév során sokat ront a tanulmányi eredményén, megakad valamely részfolyamatban, vagy rendszeres kudarcélmény éri az angol órákon. Mert akkor bizony szülő legyen a talpán, aki szakembert tud találni a gyereke mellé hamar-gyorsan, a félév közepén! Nálunk persze ez sem lehetetlen, hiszen ingyenes próbaóráink és induló csoportjaink tanév közben is elérhetők.

A gyerekek érdeklődése nem feltétlenül állandó

Jól tudják ezt azok a szülők, akik a tanév kezdetén kisebb vagyont költöttek a gyermek által vágyott sporteszközökre, hangszerekre, vagy éppen a kézműves szakkör kezdő alapcsomagjára. A gyerekek azonban életkorukból adódóan folyamatosan változó érdeklődési körrel, rendszeresen újrarendeződő szociális hálóval rendelkeznek. Vagyis időről időre változik az érdeklődésük, a preferenciáik és a céljaik is.

Sok szülő épp ezért – költséghatékonysági okokból és nevelési célzattal – elvárja, hogy gyermeke ragaszkodjon saját elhatározásához és nem engedi tanév közben különórát váltani a gyereket. Ez természetesen sok szempontból védhető álláspont. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy a gyerek, aki nem akar részt venni egy foglalkozáson, nemcsak a saját, hanem társai, oktatói, sőt, sok esetben a kedves szülei életét is megkeseríti.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy az (időközben meg)utált különóra önmagában is rengeteg elvesztegetett idő. A logisztikával járó napi nehézségek, valamint az adott különóra anyagi és nem anyagi természetű költségei ráadásul a család egészét terhelik.

Így aztán mégiscsak érdemes megfontolni, hogy ha az angol nyelvtanulás tanév közben lett igazán fontos a gyermekünknek, engedjünk a nyomásnak. Priorizáljuk az idegen nyelvi ismeretek megszerzését a tanév elején választott szakkörökkel szemben.

Az angol nyevtanulás sikerének feltétele a kitartás

Persze jogos ellenvetés, hogy ha a gyerekek nem szívesen tartanak ki egy-egy érdeklődés mellett, akkor mégis mi értelme angolórákat venniük?! A válaszra tudományos magyarázatunk nincs, több ezer személyes tapasztalatunk alapján mégis csak egy dolgot mondhatunk: a helendoronos gyerekek egyszerűen imádják az angolt!

Talán ez az oka annak, hogy a hosszú évtizedek alatt a legtöbb oktatóközpontunkban mind az oktatóink, mind a gyerekek rendületlenül kitartanak mellettünk. Sőt, már vannak olyan tanáraink is, akik korábban velünk-nálunk tanultak angolul. Ez pedig mindannyiunknak csodálatos élmény!

Mire jó a gyermekkori angol nyelvtanulás?

A kérdés inkább úgy hangzik helyesen: mire nem?! Azok a diákok, akik a közoktatásban szerzett tapasztalaik mellett vagy helyett nálunk tanulnak angolul, nemcsak nyelvismeretre tesznek szert. Azt is megtanulják, hogyan lehetnek értő-érző emberek, mit jelent empatizálni másokkal, hogyan fejezhetjük ki magukat anélkül, hogy azzal megbántanánk másokat vagy hogy miként lehetünk képesek minden körülmények között meglátni a másikban a valódi értékeket.

Az életkori sajátosságokhoz és a meglévő nyelvismeret szintjéhez igazított különféle kurzusok, a nyári táborok, az angol nyelvű tinirádió és minden más közösségi aktivitás is azért van jelen rendszerünkben, hogy a gyerekek úgy fejlődhessenek, hogy élvezik az utat is.

Talán ez az oka annak, hogy a hozzánk járó gyerekek nem szívesen válnak meg tőlünk – legtöbbjük velünk készül az angol középfokú nyelvvizsgára vagy a középiskola közepére időzített felsőfokú angol nyelvvizsgára is.

És ennek nemcsak az oka, hogy játékos óráinkkal, egyénre szabott, valós odafordulásunkkal és értő-megtartó figyelmünkkel különleges élményt kínálunk a helendoronos gyerekeknek, hanem az is, hogy a Helen Doron módszer egyszerűen működik.

 

1196 Views

Angol nyelvtanulás tanév közben: érdemes belekezdeni?

Az angol nyelvtanulás tanév közben is bármikor elkezdhető. A szülők nagy része azonban nem szívesen küldi új szakkörre a gyereket, ha már beállt a heti rutin. Ez persze érthető, a kényelmi szempontok ellenében azonban számos érv szól a tanévközi kezdés mellett is. Gondoljuk át együtt, vajon érdemes-e belekezdeni az angol nyelv tanulásába éppen félévkor?

Ha nem megy az angol

Az angol nyelvoktató kicsit olyan, mint a fogorvos. Vagyis a legtöbb családban gyakran emlegetik, sokat hivatkoznak rá bizonyos visszatérő helyzetekben. Mégis az emberek egy jelentős része abban bízik, hogy a segítségére sohasem lesz szükség. Csakhogy előbb-utóbb minden kisdiák életében eljön az a pillanat, amikor jól jönne egy kis extra támogatás.

Ha az elakadásra a tanévkezdés elején derül fény, akkor az angol nyelvtanuláshoz még bőven lehet helyet, illetve oktatót találni. Probléma akkor van, ha a gyermek a félév során sokat ront a tanulmányi eredményén, megakad valamely részfolyamatban, vagy rendszeres kudarcélmény éri az angol órákon. Mert akkor bizony szülő legyen a talpán, aki szakembert tud találni a gyereke mellé hamar-gyorsan, a félév közepén! Nálunk persze ez sem lehetetlen, hiszen ingyenes próbaóráink és induló csoportjaink tanév közben is elérhetők.

A gyerekek érdeklődése nem feltétlenül állandó

Jól tudják ezt azok a szülők, akik a tanév kezdetén kisebb vagyont költöttek a gyermek által vágyott sporteszközökre, hangszerekre, vagy éppen a kézműves szakkör kezdő alapcsomagjára. A gyerekek azonban életkorukból adódóan folyamatosan változó érdeklődési körrel, rendszeresen újrarendeződő szociális hálóval rendelkeznek. Vagyis időről időre változik az érdeklődésük, a preferenciáik és a céljaik is.

Sok szülő épp ezért – költséghatékonysági okokból és nevelési célzattal – elvárja, hogy gyermeke ragaszkodjon saját elhatározásához és nem engedi tanév közben különórát váltani a gyereket. Ez természetesen sok szempontból védhető álláspont. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy a gyerek, aki nem akar részt venni egy foglalkozáson, nemcsak a saját, hanem társai, oktatói, sőt, sok esetben a kedves szülei életét is megkeseríti.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy az (időközben meg)utált különóra önmagában is rengeteg elvesztegetett idő. A logisztikával járó napi nehézségek, valamint az adott különóra anyagi és nem anyagi természetű költségei ráadásul a család egészét terhelik.

Így aztán mégiscsak érdemes megfontolni, hogy ha az angol nyelvtanulás tanév közben lett igazán fontos a gyermekünknek, engedjünk a nyomásnak. Priorizáljuk az idegen nyelvi ismeretek megszerzését a tanév elején választott szakkörökkel szemben.

Az angol nyevtanulás sikerének feltétele a kitartás

Persze jogos ellenvetés, hogy ha a gyerekek nem szívesen tartanak ki egy-egy érdeklődés mellett, akkor mégis mi értelme angolórákat venniük?! A válaszra tudományos magyarázatunk nincs, több ezer személyes tapasztalatunk alapján mégis csak egy dolgot mondhatunk: a helendoronos gyerekek egyszerűen imádják az angolt!

Talán ez az oka annak, hogy a hosszú évtizedek alatt a legtöbb oktatóközpontunkban mind az oktatóink, mind a gyerekek rendületlenül kitartanak mellettünk. Sőt, már vannak olyan tanáraink is, akik korábban velünk-nálunk tanultak angolul. Ez pedig mindannyiunknak csodálatos élmény!

Mire jó a gyermekkori angol nyelvtanulás?

A kérdés inkább úgy hangzik helyesen: mire nem?! Azok a diákok, akik a közoktatásban szerzett tapasztalaik mellett vagy helyett nálunk tanulnak angolul, nemcsak nyelvismeretre tesznek szert. Azt is megtanulják, hogyan lehetnek értő-érző emberek, mit jelent empatizálni másokkal, hogyan fejezhetjük ki magukat anélkül, hogy azzal megbántanánk másokat vagy hogy miként lehetünk képesek minden körülmények között meglátni a másikban a valódi értékeket.

Az életkori sajátosságokhoz és a meglévő nyelvismeret szintjéhez igazított különféle kurzusok, a nyári táborok, az angol nyelvű tinirádió és minden más közösségi aktivitás is azért van jelen rendszerünkben, hogy a gyerekek úgy fejlődhessenek, hogy élvezik az utat is.

Talán ez az oka annak, hogy a hozzánk járó gyerekek nem szívesen válnak meg tőlünk – legtöbbjük velünk készül az angol középfokú nyelvvizsgára vagy a középiskola közepére időzített felsőfokú angol nyelvvizsgára is.

És ennek nemcsak az oka, hogy játékos óráinkkal, egyénre szabott, valós odafordulásunkkal és értő-megtartó figyelmünkkel különleges élményt kínálunk a helendoronos gyerekeknek, hanem az is, hogy a Helen Doron módszer egyszerűen működik.